Körkortsteori, maxhastigheter

Mm jag lät nog som jag pluggade ner än jag gjorde. Nickade till mer än en gång pga att boken var dödlig. Sedan spenderade jag fruktansvärt mycket tid på reaktion och bromssträckor in i det sista eftersom det inte gick in i min skalle. Bra tips jag fick var att först gå igenom alla frågor, svara på de självklara, markera de andra och sedan gå tillbaka och hinna fundera mer. Lycka till! Suck sedan kommer det värsta, körprovet vilket blir min död. :arghh:

Mm jag lät nog som jag pluggade ner än jag gjorde. Nickade till mer än en gång pga att boken var dödlig. Sedan spenderade jag fruktansvärt mycket tid på reaktion och bromssträckor in i det sista eftersom det inte gick in i min skalle. Bra tips jag fick var att först gå igenom alla frågor, svara på de självklara, markera de andra och sedan gå tillbaka och hinna fundera mer. Lycka till! Suck sedan kommer det värsta, körprovet vilket blir min död. :arghh:
Luuuugna puckar här, inte blir det din död inte. Provbilen ska ju ha dubbelkommando så inspektören bromsar säkert i tid ;)

Kära bukefalister, jag behöver lite hjälp igen - det här med cykelbana, cykelövergång, cykelpassage... Jag lyckas inte skilja på eländet. Jag vet att jag inte får köra på en cyklist (;)) och ska lämna företräde till cyklister som redan är ute alldeles oavsett, men... Sen då? Jag vet att på den ena ska jag lämna cyklister företräde, på den andra ska cykeln lämna mig företräde, att det påverkas av svängningsregeln och sådär men... Jag får inte in vilken som är vilken.
Sitter någon sitta på något enkelt knep för att få in det här i huvudet och vill dela med sig så skulle jag bli hemskt tacksam. Kopplingen är en halvhalt och varningstriangeln ska ut när en utsvängande buss ska lämna företräde - minnesreglerna är många, men vilken minnesregel kan jag använda för cyklisterna?

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 149
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 369
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 161
Senast: Vallmo
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 990
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama