Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte provat o köra ngn annan automat så de vet jag inte.
Har varit i pressade situationer dock. Älg, hund som sprungit över vägen, bil på min sida osv.
Jag älskar "min" volvo v70, en f.d polisbil. automat. Och vill aldrig ha någon annan, att börja köra den bilen och köra automat var som att hitta hem.
Lånar knapp
Vad är det för jävla kommentarer vissa kommer med? Man får inte körkort om man är så pass trafikrädd att man blir en fara, och man genomgår även en lämplighetskontroll för att få övningsköra. Hur ska man bli orädd om man INTE får öva?!
TS kör på egen hand till och från stallet, vilket framgår i en annan tråd.
TS kör på egen hand till och från stallet, vilket framgår i en annan tråd.
kl
Känner en som håller på å tar för automat, enbart. De har ingenting att göra med att han är rädd eller något dylikt. Han är otroligt lugn i trafiken och han fattar precis hur han ska göra. Men hans problem är att han inte får kläm på planeringen i trafiken när han ska växla. Växlingarna tar alldeles för mycket tid och energi så han "glömmer bort" de viktigaste vilket gör att han inte kommer vidare. Han fick provköra en automat och genast fick han ett bättre flyt i trafiken. Han själv säger att han börjar med automat, och blir säker på det. När han får in trafikrytmen i skallen och får allt att flyta så kommer han att utöka till manuellt kort sen.
En helt ärlig undran nu: Vad är det för fel med att "ge upp" och välja den lätta vägen? Generellt sådär? Om någon nu tycker att manuell låda är för mycket arbete och väljer att ta endast för automat, vad spelar det för roll?
Men gör sig själv till offer? Jag har visserligen aldrig diskuterat särskilt mycket bilkörning med någon, men jag har verkligen aldrig upplevt att folk som kör automat tycker synd om sig själva? Den enda gången jag set att folk behöver försvara sig (tja, som nu) är när andra bilförare får någon sorts elitistiskt knyck och bara måste förklara precis hur dåligt och opraktiskt och fel det är att bara vilja köra automat.
Detta var MIN upplevelse, du har en annan. Det är ju jättebra, för min upplevelse är inte direkt positiv.Är det bara jag som tycker det verkar som att en del ger upp väldigt lätt med bilkörningen?