Körkort; att backa runt hörn

Aha. Fast jag tycker inte att det är riktigt samma sak ändå. På Ica står det ju bilar på båda sidor om din ruta. Har du bara koll på att ingen kommer är det lite friare runt gathörn.

Nej, det är förstås sant.
Det påminner mig om min uppkörning förresten. :p Jag fick till uppgift att backa in på en parkeringsplats med minst en bil bredvid. Jag fick inte till det och blev rätt så frustrerad så till slut sa jag till snubben att jag kände inte en enda jävel som backade in på en parkering. Förutom min morsa och ja hon är speciell. :cool: Det slutade med att jag fick köra till ett annat ställe och backa runt ett hörn istället. :laugh:

Till TS så övning ger färdighet! Så öva, öva, öva. Till slut så kommer du på hur det funkar bäst för dig med backspeglar, vrida huvudet osv. Lycka till med körkortet!

Använd konor (jag gjorde egna av tidningspapper och tejp) det hjälper dig 'se' hörnet bättre.

Var noga med att dina backspeglar är rätt inställda, när jag började var mina alldelles för högt.
Koner (kon i singular) är nog säkrare, så att man inte mejar ner någon stackars dam ;)

• Kona, pejorativ benämning på kvinna, till exempel trollkona, en äldre benämning på häxa. Jämför norska kone, hustru

börja med att lära dig att backa rakt med släp. använd de yttre backspeglarna så ser du fortare om släpet "sticker" När det sitter börja med svängarna. då har du redan i dig hur du ska få släpet att gå dit du vill. då gäller det bara att lära sig hur avståndsbedömning funkar. så med övning backar du snart med släpet en slalomkurs ;)

När jag körde upp hade jag sådant flyt att jag klarade både backa runt hörn och sidoförflyttning på dom minutrarna som jag skulle klarat den ena på och fick välja själv vilken fast då med lastbil och släp förstås !

börja med att lära dig att backa rakt med släp. använd de yttre backspeglarna så ser du fortare om släpet "sticker" När det sitter börja med svängarna. då har du redan i dig hur du ska få släpet att gå dit du vill. då gäller det bara att lära sig hur avståndsbedömning funkar. så med övning backar du snart med släpet en slalomkurs ;)

TS kanske ska ta sitt körkort först innan hon börjar meckla med släp också?

Det påminner mig om min uppkörning förresten. :p Jag fick till uppgift att backa in på en parkeringsplats med minst en bil bredvid. Jag fick inte till det och blev rätt så frustrerad så till slut sa jag till snubben att jag kände inte en enda jävel som backade in på en parkering. Förutom min morsa och ja hon är speciell. :cool: Det slutade med att jag fick köra till ett annat ställe och backa runt ett hörn istället. :laugh:

Till TS så övning ger färdighet! Så öva, öva, öva. Till slut så kommer du på hur det funkar bäst för dig med backspeglar, vrida huvudet osv. Lycka till med körkortet!

Tja det är ju så du så det kan jag tänka mig :D:D.

Till min förra lägenhet hörde en parkeringsplats i gemensamt garage och där var det lögn i helvete att köra in framifrån med dåvarande Saaben. Jag backade in och parkerade konstant. Det var enklast. Även idag backar jag och parkerar rätt ofta.

Till min förra lägenhet hörde en parkeringsplats i gemensamt garage och där var det lögn i helvete att köra in framifrån med dåvarande Saaben. Jag backade in och parkerade konstant. Det var enklast. Även idag backar jag och parkerar rätt ofta.
Så där är det i ett p-hus som jag använder ibland. Det är nästan omöjligt att få vinkel nog att köra in, men backa in går bra.

EXAKT samma för mig. Parkering bredvid stolpe, trångt och Saab 9000. Enda sättet: backa in.

Samma hos oss. Det är betongvägg, grannens bil, vår bil och sen betongstolpe. Så de får köra in med näsan och jag backa in (inklusive snirkla så att backspegeln inte krockar med stolpen). Tidigare hade de en liten bil men nu har de V70 och jag S70 så det är inte gott om plats.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 514
Senast: Araminta
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 753
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
673
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama