Körhästarnas bildtråd

Sv: Körhästarnas bildtråd

*kl*

Ute och gasar med mammas shettis.

66737_611236688907136_400757175_n.jpg

Medkuskhästen

1235107_621226441231051_1547453237_n.jpg

1187083_10200550498701004_789909317_n.jpg

KL
Min blivande körhäst :D Första gången med sele på (den kom idag!) och hon va hur snäll som helst!
1374939_10153284907035114_81370431_n.jpg

Vet att bakselen sitter lite lågt, ska höja den nästa gång :)

Vilken sötnos :) Har alltid varit svag för gulingar. Men din kanske är black till och med?

ja hon är söt =) korsning fjording/halvblod. Ja en blackvariant iaf, Brunblack/dun står det i mitt fodervärdskontrakt :)

Här är dottern och jag med våra två russin, den brune är vår duktige ponnytravare som nu även börjat med annan typ av körning och den lille isabellskäcken är bara hooliganbebishingst än så länge.
Tanken är att även han ska göra bra ifrån sig på travbanan och ev i klassisk körning.
1000943_10151657839363003_1304982077_n.jpg

Och en liten mysbild:)
047.jpg

Slänger in en sån klassisk frånkuskbockenbild från i söndags. Det är ju allas vår utsikt var och varannan dag men just den här dagen vill jag ta med mig in i vintermörkret. Med solen i ryggen och Pontus 23 år på bettet och i perioden efter insekter före älgjakt. Hästlivet kan inte bli så mycket bättre. Sen bilden har det regnat konstant och det är tappskor, leriga ben och blöta regntäcken. Men det är det som är så härligt och oumbärligt med hästlivet. Kontrasterna. Man drar och sliter och fryser och oroar sig. Och så plötsligt sitter man där, bakom,på eller bredvid sin häst och himlen är nära.

bild%252842%2529.JPG

En sån underbar bild, kan riktigt känna hur solen värmer och himlen är precis inom räckhåll :love:

Åh ser underbart ut :-)

*kl*

Jag håller på att undersöka nya körvägar hos medryttarhästen. Idag hamnade vi utanför hagen och stället för att vända (smal väg och väldigt krångligt med vagn) så körde vi igenom hagen hem. Hihi tur att hästarna är snälla ;-)

1378254_10200690012708767_394858052_n.jpg

Så himla härlig bild :love:

Fjordtokan: Bra med snälla hästar som står där man ställer dem :) Tur inte de som var i hagen ville ut :p

*kl

Körponny längst till vänster i bild och så "i mitten". Connemaran vet i sjutton om vi kör in, hon är lite "hög" i temperamentet ibland. Kanske växer bort med åldern. Russet som knappt syns har jag fått så långt att hon släpar däck och kedjor utan problem med skacklar går bara inte. Och när jag pratat lite mer med säljarna så lägger jag ner inkörningen. De som hade henne före mig är synnerligen kompetenta och om de inte fixade det så går det nog inte. Men hon är köpt som sällskapsponny så det gör inget :)

Det yngre russet som numer är körponny :D

kl
Vi jobbar på med harven, hon tar det hela med ro, även om hon tycker det är jobbigt att dra när ridbanan är så blöt, men blir bra med muskler ;) Hon spårar fint och fattar grejen att hon måste sänka huvudet och arbeta på med ryggen för att det ska gå lättare. Vårat mål är att vara inkörda till jul, vilket inte borde va nått problem när hon är så cool med allt vi gör!
1385054_10201678685062185_927270288_n.jpg

Lånar knapp

Har inte så många körbilder på oss (förutom rumpan då), men här är i alla fall några bilder på min lilla pärla:

Anledningen till varför han nästa sommar kommer utrustas med en gps-sändare... Fast enligt honom är det nog staketet som är på fel sida, och inte han:D

Sommaren-13

Ute och kör efter "våra" gamla vägar i min barndomsby

Idag höll vi mest på med galenskaper på stora banan, försökte han inte harva banan med sina rivstarter så försökte han flyga. Ju bättre kondition och styrka han får, desto mer energi lägger han på att busa... Men det är härligt!:D

Menar du att ni har snö nu?! :eek: Själv har jag inte ens börja fundera på när snön kan tänkas komma.

Väldigt fin häst (ponny) du har :)

Jajamen, började igår och nu vräker det ner! Äntligen om man frågar mig:) Och tack så mycket!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Övr. Hund Skulle vara kul att bolla lite/få lite input! När min numera unghund var valp började vi leka med en del sök/uppletande här hemma i...
Svar
3
· Visningar
759
Ridning måste få gnälla av mig nu på kvällskvisten för det bara snurrar i huvudet.... Jag har en arabsto på 10 år som jag haft i 6 år nu. Hon...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 293
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar