Körhästarnas bildtråd

Sv: Körhästarnas bildtråd

KL

Gamla bilder från förra sommaren med förra vagnen, men har inte så många körbilder ändå.

Är min kallblodstravare som används till ridning och körning, dock bara tävlat i körning.

Det är faktiskt jag med, han är utan tvekan min drömhäst trots att han i verkligheten är rätt oduglig till det mesta. <3

Var på träningstävling precision i helgen, ponnyn (och kusken) var lite ivriga så galoppfattningen blev inte helt lugn :o
Sen gick det lite lugnare :D.

Och ärevarvet efter tömkörningsklassen. Jiihaa!!!

Ja åsnan vann ju klassen... De gjorde ett något prydligare program utan hopp o skutt :o

Ååå jag dör så söt, vilka öron! :love: Jag vill också ha träningstävling i närheten, har inte hört talas om en enda faktiskt :(

[Ååå jag dör så söt, vilka öron! /QUOTE]

Och han är inte bara söt, han är också på fullt allvar en av de bästa hästar jag träffat på. Väldigt mycket häst i väldigt liten förpackning :)

Kl

Hittade denna bilden från i våras och gillar verkligen känslan i den.
1391889_677940932230554_390580361_n.jpg

Känner det samma med min minishettis, han är mycket häst (på ett bra sätt!) i ett fantastiskt behändigt format :)

Slänger in en sån klassisk frånkuskbockenbild från i söndags. Det är ju allas vår utsikt var och varannan dag men just den här dagen vill jag ta med mig in i vintermörkret. Med solen i ryggen och Pontus 23 år på bettet och i perioden efter insekter före älgjakt. Hästlivet kan inte bli så mycket bättre. Sen bilden har det regnat konstant och det är tappskor, leriga ben och blöta regntäcken. Men det är det som är så härligt och oumbärligt med hästlivet. Kontrasterna. Man drar och sliter och fryser och oroar sig. Och så plötsligt sitter man där, bakom,på eller bredvid sin häst och himlen är nära.

bild%252842%2529.JPG

Poetiskt! Något att drömma tillbaka till.
Det var en fin hästsommar med mycket blåst, så insekterna var färre hos mig.
Nu väntar mörker och kyla. Inte alltid så roligt att tvinga sig till träning. Men så kommer våren och vi har ljus och förhoppningsvis lite värme framför oss. Så kan vi sitta på kuskbocken och njuta igen.

Nya (lite halvtrista) bilder från oss. Men vi hade en härlig tur i fantastiskt väder.

524630_686509831373664_1701618782_n.jpg

1476082_686509828040331_558386570_n.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Övr. Hund Skulle vara kul att bolla lite/få lite input! När min numera unghund var valp började vi leka med en del sök/uppletande här hemma i...
Svar
3
· Visningar
759
Ridning måste få gnälla av mig nu på kvällskvisten för det bara snurrar i huvudet.... Jag har en arabsto på 10 år som jag haft i 6 år nu. Hon...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 293
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar