Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

Slänger in lite bilder på min fantastiska ponny som har en positiv inställning till precis allt :love: Jag är nykär efter varje träningspass!

Formen kommer vartefter, framåtbjudningen har vi så det är bara att jobba på!

946366_667415483288144_959231226_nx.jpg

944773_667415939954765_1325742369_nx.jpg

Lukas har lyckats charma varenda en i stallet, inte så konstigt tycker jag :D

20130731-233257.jpg

kl

Igår hade vi lite lekstuga hemma. Med punka på maratonvagnen kunde jag inte köra fyrspann, så då får man roa sig på de sätt som går.

Började med att prova randem och det gick så bra att vi kopplade på den fjärde ponnyn också :D

quadrem.jpg

Så häftigt!
Jag som tycker tandem med två hästar verkar svårt (fyrspann också då).

Åh det var så roligt :D

Med rätt hästar är det faktiskt mycket enklare än man kan tro. Men det gäller framför allt att man har en riktigt bra häst längst fram, som bjuder ordentligt framåt utan tvekan nånstans, men ändå är mjuk och lättkontrollerad. Han som går först i mitt lilla tåg är helt underbar :love:

KL

Min nya körponny Gullfaxe :) Världens tryggaste lilla herre!
Och nya kör-fjordan i bakgrunden då ;)

1397_10151788350454648_763514630_n.jpg

Men oj vilken söt!

Idag bär det av till Lycksele för oss. Ska köra första LA med fyrspannet och det känns lite nervöst. Ska tävla mot ett annat fyrspann som är väldigt rutinerat och ett par, så jag har inga förhoppningar om placering. Men målet är att åtminstone köra en skitbra precision :D

KL

Såhär såg vi ut idag

Ni som kör med handhäst, hur binder ni den? Eller binder ni inte?
Idag var vi två i vagnen så en höll handhästen i longeringslina men framöver kommer jag vara ensam med dessa två.

Hihi vilken sötnos :-) Ålder, ras, inkörd?

Ja han är SÅ gosig :) 9 år, renrasig minishettis med danska föräldrar, japp inkörd av uppfödaren som 2 åring och mkt körd :)
Har dock ingen sele ännu men har tömkört o släpat linor och det går mer än bra. Han är grymt lyhörd :) Säger man höger så svänger han så fort så matte knappt hinner med ;)

Ett riktigt fynd!

Idag bär det av till Lycksele för oss. Ska köra första LA med fyrspannet och det känns lite nervöst. Ska tävla mot ett annat fyrspann som är väldigt rutinerat och ett par, så jag har inga förhoppningar om placering. Men målet är att åtminstone köra en skitbra precision :D

Du körde inte bara en skitbra precision, du körde ju bäst!!!
Ditt ekipage är hur coolt som helst och ni är jätteduktiga! :D
Grattis!

Du körde inte bara en skitbra precision, du körde ju bäst!!!
Ditt ekipage är hur coolt som helst och ni är jätteduktiga! :D
Grattis!

Tack :o Men nu blir jag ju jättenyfiken på vem du är!

Det blev en väldigt lyckad helg, med 62 straff i dressyren och vinst i både precision, maraton och totalen :D

Lite bilder!

Dressyren gick bättre än väntat. Bågen på en hand var inte det lättaste men det gick ju det också!

d1.jpg

Precisionskörningen! Vi var vääääldigt nära att mangla en kon helt, det var en trixig sidförflyttning och jag tappade ena tömmen precis där... (ett elände att man ska behöva hålla i pisken också) men vi räddade det i sista sekund så det blev omkörning. Där petade vi en boll, men körde på ungefär samma tid som de snabbaste enbetsekipagen :D

p1.jpg

Maraton var så roligt!!! Hästarna var jättepigga och om möjligt än mer taggade än jag. Jäklar vad vi gasade, groomarna fick jobba hårt i svängarna ;)

m1.jpg

Wroom :laugh:

m2.jpg

Wow vad häftigt! Vad duktig du är! Och jag tycker det svårt att håll ordning på en häst framför vagnen :o

*kl

Imorgon drar vi på körträning med Fiona för AE igen :D Fiona är utlånad till en kompis för tillfället men det gör att vi sparar 12mils körning då hon står ganska nära gården vi ska till.

Och om ngn timme åker vi och hämtar hem rockarden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar