Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

Försöker också komma ut sent. Slutar ju 17 på jobbet men tycker ändå det är kvavt och varmt de flesta kvällar med :( Men man får göra så gott man kan :D

lil-sis usch vad tråkigt. Här har vi inte alls problem med bromsar eller insekter faktiskt, så himla skönt. Dock ett stall ett par mil från mitt, där kryllar det :mad:

Härligt, men nu får du allt vara lite mer specifik ;) Vad är det för stam, är hon c- eller d-ponny?

Superfin verkligen.

*kl*
Här ligger vi i hårdträning! Målet är att bli redo för träningstävling 22 sept med alla tre moment! Dressyren känns vi redo för, precisionen behöver vi öva lite till på och så öva upp konditionen till maraton (även om det bara är 1-2 hinder) :)

Bild från ett filmklipp när vi dressyrade lite förra veckan!
c3b6gonblicksbild-1-2013-07-27-22-26.png

Jag har inte hundra koll på stammen än faktiskt för passet är inte klart så jag har inte fått det men hon är efter Likstahöjdens Komet oxå har hon Glansevin Gadabout på mammans sida. Hon är iaf c-ponny, ungefär 135cm.

Kl

Jag kastar ut en fråga här: min kille är inte alldeles bekväm med att backa. Det går bra att backa honom när jag står framför och pekar, han backar fast ovilligt i tömkörningen och han växer fast i marken när jag ber om back för vagn. Jag försöker att tokberömma för varje backat steg, men det verkar ha liten effekt. Har ni andra haft med hästar att göra som inte vill backa? Hur har ni i så fall löst det? Tips och funderingar mottages tacksamt :)

*KL*

Jag måste bara få skriva av mig lite för jag är alldeles till mig av glädje för stunden :D

Efter mkt slit har jag äntligen fått ihop till att beställa en ny vagn till mig och mina ponnys, en som är godkänd att tävla med....åh, jag förstår knappt att det är sant, men i mitten på september kommer den...min alldeles egna 016L!!! :love:

Min röda tös är också lite ovillig att rygga, och när hon väl bestämmer sig för att göra det jag ber henne om så blir det oftast väldigt snett.
Jag har kommit fram till att det funkar mkt bättre att öva att rygga i uppförsbackar eftersom det då har lite hjälp av att vagnen drar i henne.

*KL*

Jag måste bara få skriva av mig lite för jag är alldeles till mig av glädje för stunden :D

Efter mkt slit har jag äntligen fått ihop till att beställa en ny vagn till mig och mina ponnys, en som är godkänd att tävla med....åh, jag förstår knappt att det är sant, men i mitten på september kommer den...min alldeles egna 016L!!! :love:
Men så underbart!

Kommer du till tävlingen i Övik i oktober då och visar upp er? :D

kl

Dinglakoumlrs_zps9b5d1e1b.jpg

Körning med lilla Dingla idag, hon har inte dragit på hela sommaren pga att hon varit på betäckning. Tog en kort runda idag bara :)

Vi ska äntligen köpa rockard. Frågan är bara om vi ska köpa en ställbar eller en var till Lime och Fiona.

Det kan ju vara roligt med en varsin, så kan ni ut och köra två stycken sen :) beror väl lite på hur dyr vagn man kan tänka sig kanske.

Vill ha en maratonvagn på sikt och det är säkert ett år till att kunna köra tillsammans och då hoppas jag att vi har en liten tvåbening också. Eh låter som att en räcker ett tag :D

Börja backa i nedförsbacke, alltså när hästen står i uppförsbacke så be om back. Då slipper han putta vagnen bakåt i bakselen första gångerna :)

Åååå i morgon ska vi provköra nya Fjordingen med ägaren, vill inte köra själv första gången. Ska bli spännande och liiite läskigt, är det alltid när man kör ny häst tycker jag :)

Ok, ja då är ni ju två som ger det tipset. Ska absolut testa det :) ska fortsätta tragla i tömkörningen oxå. Tack för tips. Nån som har fler tips på att öva in ryggningen? Både med och utan vagn?

Samma här! Jag har beställt en svart med silverstripes och de grövre hjulen.

Byter ut min Kumlavagn och Pfiff standardsele till en 016L och DO Start...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar