Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

Aaaaawww :love: När jag ser din häst får jag liksom genast stor lust att byta ut storhäst mot en sån liten :D Inte för att jag nånsin skulle sälja min jätteshettis ;) Men vem vet nästa häst kanske blir en eller två mini i stället för stora :)

Han är riktigt härlig, 87 cm hög :D.
Väldigt smidigt att sela på och spänna för, når båda skaklarna från en sida o.s.v.

Vi har honom bara på foder men på "obestämd tid" så jag beslöt att satsa på bra utrustning, känns som att om vi blir av med denna så blir det en ny liten :D. Rockarden går att använda till både A och B ponny, mycket justeringsmöjligheter :).

Så himla söt! Kul det är att se alla körbilder!!

Jag har också införskaffat en ny vagn och längtar tills jag kan koppla på den (det är bara det att jag och min medhjälpare ska vara lediga och på plats i stallet samtidigt och ha tid någon dag ;) )

Men lite tömkörningsbilder kan jag bjucka på!

På lördag bär det av till Vaggeryd för vår andra start i LB. Max 75 straff i dressyren, och genomförd precision samt maraton så är vi kvalade till LA. Då har man helt plötsligt lite fler tävlingar att välja på :)

Tack :)

Snacka om att det blir en snabbtävling! Vi är 3 startande, och de börjar 14.00 Prisutdelningen är beräknad till 16:00!

Idag har vi varit på Vaggeryd och kört LB, 62 straff i dressyren och felfri i maratonet och precisionen. Riktigt nöjd med min fina kille, nu ska han få en månads välförtjänt bete!

Åh hjälp vilken söt! :love:

Här står det för tillfället still med all körning. Fergustraktorn är inte igång än, trodde han hade fått fång men det var en liten liten hovböld. Men jag är nojig ändå och har inte satt igång honom helt än. Bara promenader.
Noreena är inte heller igång, vi satsar på ridningen istället. Ska nog tömköra lite i kväll och se hur det går.

Är det några som ska åka på inspirationshelgen i Sundsvall 13-14 juli? Ska bli himla spännande med de två clinicsen som Anders har och så tänkte jag köra precisionskörningen med mitt fyrspann :D

anna_fyrspann_1.jpg

Snacka om att det blir en snabbtävling! Vi är 3 startande, och de börjar 14.00 Prisutdelningen är beräknad till 16:00!

Wow, hur gick det att hinna med alla tre grenarna på 2 timmar?! Iofs är det väl bara E-sträckan i maraton, men ändå! Ingen vila alls för hästarna mellan grenarna?

Haha det gick undan! Precisionen var inlagd i maratonet, så det var första hindret. Först körde man dressyren, sedan var det ca 30 minuters paus (i vagn) till maratonet. Maratonbanan var knappt tre km lång, med tre hinder inklusive precisionen. Det var ett smidigt sätt att skrapa ihop sin LB på så att man är kvalad, men det var ju inte trevligt på samma sätt som det annars är att vara på tävling. Man hann av förklarliga skäl inte titta på de andra, utan det var fullt fokus på hästen och tävlingen.

Jaha det räcker med så få hinder alltså... inkl precisionen. Bra att få tips hur man kan göra, det där låter ju inte så svårt att få ihop! Hur gjordes det med veterinärbesiktningen då, var den innan dressyren? Och vad blev veterinäravgiften om ni bara var tre ekipage?!

Det var väldigt smidigt, behövdes inte så många funktionärer heller. Veterinärbesiktningen var mellan dressyren och maratonet, förspänt. Kostade faktiskt bara 100:-

Mejla Jönköpings kusksällskap och fråga hur de löste allt praktiskt och ekonomiskt :) Det var väldigt smidigt att de kunde slänga ihop en tävling så snabbt!

Ska bli kul att se Crawford och skoj att vi får ses både uppe i Villvattnet och nere i Sundsvall på inspirationshelgen! :)

Nu kastar jag mig in gär - inspirationshelg. Sundsvall i Juli?!
Var för man tag på mer information?

Åh vad jag är kär i din lilla Isak!:love: Så otroligt snygg och väl i hullet! Hur gammal är han nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar