Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

*kl*
Lagom när man börjat komma igång går pålle och får skav av däckeln :( Han har inga muskler för fem öre och är rätt bukig (proteinbrist när han kom) så däckeln glider fram och ger skav vid armbågarna. Tips på vad man kan göra? Svanskappa gör ingen större nytta, även när jag drar åt den lite mer. Han rör sig så "mycket" så däckeln glider fram. Suck!

Han är skavkänslig överlag, det vet jag sen jag hade honom på foder. Men jag kan räkna gångerna han haft selen på sig på fingrarna.

Annars har vi varit ute och lekt bruksponny! :D
wpid-2013-04-28-16-05-51.jpg

Så tråkigt! Kan det funka att dra på en lång fårskinnstunnel,så den går upp så mkt som möjligt?

Jag vet inte om jag kommer åt att spänna gjordarna med en lång tunnel? Hittade lite lösa bitar fårskinn som jag kan försöka lägga där skavet är, så hoppsa jag det hjälper :)
Har ett långt däckelunderlägg strl full just för att han är skavkänslig, så det är bara någon dm till gjorden från däckelunderlägget.

KL

Känner att jag får flytta min (bristfälliga) uppdatering om Isak hit istället för inkörningstråden. Han är ju ändå inkörd nu lixom :D

Bjuder på ett par bilder i töm igår.

dsc0239el.jpg

dsc0268gx.jpg

dsc0332c.jpg

dsc0374n.jpg

dsc0384r.jpg

Vi har verkligen kommit igång med körningen nu vilket är helt underbart.
Här är en liten film från när vi körde på Drive in på Mc Donalds här om dagen :D

http://www.youtube.com/watch?v=GYfN9day8G4&feature=youtu.be

Först angående filmen: hahahaha söööta Isak! jag satt och tänkte vad ni hade tyckt om han hade bestämt sig för att bajsa precis när ni stod vid luckan hihihi, det hade def. hänt mig om jag gjorde så där :D

Sen bilderna: Jag älskar Isak som vanligt, världens sötaste lilleman! Åh va snygg han var i rött! :love::love::love:

Haha ja, det var kul att se allas miner. Synd vi inte fick med hela och det är lite dålgit filmat men bättre än inget ;) Ja, sån tur är har Isak nog aldrig bajsat med vagn på (vad jag kan minnas iallafall). Men nån gång blir säkert den första :D

Taack! :) Han börjar äntligen se ut som en häst efter vintern igen. Oktober-mars liknar han mest en mammut!

Han är fantastiskt söt och i VÄLDIGT fint hull! Jättekul att se en shettis i så bra form! :) Härlig film också, snacka om cool häst! :D

Taack vad glad jag blir :D
Håller med, de flesta verkar tro att shettisar ska bära minst 100 kg övervikt tyvärr.

Ja det var första gången och blev impad av honom :D Han är ju bara 4, så blir massa mc donalds och glass i sommar så vi får lite miljöträning ;)

kl

Eftersom jag ju blev lite stolt, måste jag visa bilderna här också! Nu är den gamla rockarden som jag köpte svetsad, målad och färdigfixad! ...sen återstår bara den "lilla" detaljen att få hästen att vilja dra den också ;)

Före:
vagninnan.jpg

Efter:
vagnklar.jpg

Hästdjuret som förhoppningsvis ska bli körbar:
promenad.jpg

Tack! ...o dessutom har jag hittat skydd (motsvarande catagos dressyrskydd) som är nästan i exakt samma turkosa färg som galondelarna!:D

Wow, vilken uppenbarelse ni kommer vara, coolt!

Kanske ska matcha min lilla gula i någon rolig färg... Hm, vinrött och smaragdgrönt...? :D

Jättesnyggt! Bra jobbat! :) Hästen är också jäääättefin! :love: Jag ska köpa ny rockard snart, vill ha nån som liknar din, den jag har nu är så himla stor och tung så vill inte använda den på unghästarna. Den är iaf såld och rullar härifrån tillsammans ned farbror nordis om en vecka. :)

Pallen: Ja det är så himla tråkigt att se alla runda bollar med mage till knäna. :( Din kille är verkligen fantastiskt fin! :)

ÅÅH dedär vill jag ha i storlek minishettis :D

Maja_Kandi: Håller verkligen med. Tack! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar