Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

Nja... Jag började köra in min gamle Aswan som är världens coolaste gentleman, men jag lade faktiskt ned det projektet. Han kunde gå fint med draglinor fem gånger, men sjätte gången blev han jättenervös och spänd. Sådär höll det på, trots att jag tog det hur lugnt som helst. Det är en häst med kanonpsyke vad gäller ridning och hantering, men körning är inte hans grej hel enkelt.

Däremot hade jag en unghäst, arab, som jag körde in och som var suve rän. Men hon gick bort strax efter att inkörningen var klar.

Förra helgen var jag och min lille guling och körde Koncup samt dressyrcup. Vi hade inte tränat särskilt mycket, och fick inga problem att hurra för, men oj vad nöjd jag blev! Det har ju varit lite jobbigt med körningen, han har varit lite ängslig och jag blev lite osäker på honom, men det har verkligen släppt. Han var hur lugn och avslappnad som helst, och skötte sig med den äran.

Här kommer några bilder på min Menthol

Ett par bilder från i helgen:

63185_10151463387609635_1611086205_n.jpg

34716_10151463937809635_969484111_n.jpg

*kl*
Är sen en vecka tillbaks ägare till en finfin liten körponny! Hade honom på foder/inkörning under 2010 och därefter såldes han. Nu har jag lyckats hitta honom och köpt tillbaka honom! :love:

Var ute och körde en sväng i helgen, gick så bra så. Behöver bocka till skaklarna lite, blev lite felbalanserat i vagnen. Men han skötte sig så bra så! Härligt att äntligen sitta bakom igen, har inte kört sen i september när jag och min fjording var med om en körolycka.

Lukas har okänd härstamning, ca 110cm hög och född 2007! :)
dsc_3324x.jpg

dsc_3343x.jpg

Min nya :)

photo.php

Hmm varför visas inte bilden för? tar en bild jag har i från Face,

Senast ändrad:

*KL* Idag blev det en 1,5 timmes körtur. Mest skritt men ett par bitar i trav också. Hade sällskap av en stallkompis som körde sin häst och hade med sig ett par kompisar.
Rappe jobbade på bra och funkade toppen även när vi gick en bit på "stora vägen" och vi passerade och mötte en hel del bilar.
Jag får påminna honom att gå sakta och "ordentligt" i nedförsbackarna.

Så skoj att vara igång med körningen igen efter vintern!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV