Har sett den här gruppen länge men inte blivit av att jag har gått in och läst!
Fick för mig att det var mer för de som tävlar körning och så, tänk vad man kan få för sig!
Så roligt att läsa om er alla och se era fina hästar!
Själv har jag en 4a årig korsning PRE/ridponny som jag körde in förra våren. Gick på inkörningskurs varje helg under 8 v. Från att bara varit lite tömkörd när vi började kunde vi köra i vagn de sista veckorna av kursen.
Har en oerhört lugn och stabil unghäst som inte stressar upp sig.
Körde en del hemma under våren och sen hade hon sommarvila innan vi fortsatte med hennes inridning. Skulle kört henne under hösten men tyvärr blev hon skadad och fick vila i 10 v. Skulle sen börja köra i januari/februari men då var alla åkrar översvämmade och jag vågade inte köra ut på väg i och med att hon inte dragit på länge.
Men nu har vi kommit igång lite smått igen, kört några gånger på åkern för att se att det funkar. Men en sak är att hon tror att hon ska få springa varje gång man vänder och när jag då håller in blir hon överladdad och nästan står och hoppar i vagnen.
Så i morgon ska vi prova att köra ut en sväng istället, tänker att hon har annat att tänka på då och så blir det ju inga vändningar.
Söndag morgon är en bra tid att testa för då är det mindre trafik ute!
En bild från förra året när vi var ute en kort runda för att mina syskonbarn ville åka. Har fortfarande longerlina som min sambo håller i ifall något skulle hända.