Körbar Efter olycka?

Sv: Körbar Efter olycka?

när ja körde en ponny som sades vara "inkörd" så gick det åt skogen.
När ja skulle vända henne (med rockard) så tryckte skakeln mot sidan på henne och det var tydligen för mkt för henne för hon drog i väg rätt över åkern som inte hade så lite sten. (detta var mitt i vintern med en hel del snö) och när hon tog snäva svängar så slängdes vagnen åt sidorna. till slut så hoppade hon över en sten, vagnens hägra hjul studsade över o hela vagnen inklusive jag ramlade...i en halvmeter snö...ponny drog i väg i skogen en repa, men kom tbaxs oskadd. efter den turen har det dock gått bra men men. Fast ja är itne rädd för att köra, tvärtom jag ÄLSKAR det.

Jag har också träffat ett tokigt sto som hette Vilma fast med enkel-v då!!! :eek:

Hon var heltokig och skenade vid ett antal tillfällen, jag ska låta det vara osagt om det var hon eller någon annan häst som gjorde något så att tränaren bröt benet. Men hon var inblandad i ett antal olyckor...

Hon lyckades bra i avelsboxen ändå, med 7 avkommor, 1,7 miljoner insprunget och 5 st. över 100 000 kr, alla är födda på 80-talet...

/// ghost

Hos "min" tränare finns oxå en Wilma som är en liten knasboll... Mycket speciellt men fint sto. ;)

Humelibumlan skrev:
Hos "min" tränare finns oxå en Wilma som är en liten knasboll... Mycket speciellt men fint sto. ;)

Så din undersökning har lett till att man ska akta sig för ston som heter Wilma??? :rofl: :rofl: :rofl:

/// ghost

Haha,ja det tror jag du velat se :rofl:

Min gubbes första tanke under de tiondels sekunder det va frågan om,var att han måste tänka på försörjningen :angel: :o

Han slängde sig av i full fart och fick stopp på Clownen med hjälp av tygeln som satt kvar runt halsen.....helt mirakulöst!!Den hästen är inte att leka med :bump:

Och tack vare det kunde han starta i fredags,vågar inte tänka tanken om vad som kunde ha hänt :eek: :eek: :eek:

stally skrev:
Haha,ja det tror jag du velat se :rofl:

Min gubbes första tanke under de tiondels sekunder det va frågan om,var att han måste tänka på försörjningen :angel: :o

Han slängde sig av i full fart och fick stopp på Clownen med hjälp av tygeln som satt kvar runt halsen.....helt mirakulöst!!Den hästen är inte att leka med :bump:

Och tack vare det kunde han starta i fredags,vågar inte tänka tanken om vad som kunde ha hänt :eek: :eek: :eek:
Snabba reaktioner den killen har :bow: ;) En annan hade väl förmodligen försökt styra med skänkel... :o :crazy:

ghost skrev:
Så din undersökning har lett till att man ska akta sig för ston som heter Wilma??? :rofl: :rofl: :rofl:

/// ghost

japp, det är nog konstaterat nu!
förresten, min var en Spotlite-märr vid namn Wilma... :eek: (Ghost fick höra några berättelser om henne på hd... :o )

ghost skrev:

/// ghost

förresten, min var en Spotlite-märr vid namn Wilma... :eek: (det var henne jag pratade en del om på hd... :o )

ha,jag har en kompis som hade en Wilma.Hon var snäll att köra,men inte annars :crazy: .I stallet var hon en liten :devil: .

Ja du ser, är det inte det ena så är det det amdra om de heter så... :D

/ ghost

PiperGarden skrev:
förresten, min var en Spotlite-märr vid namn Wilma... :eek: (det var henne jag pratade en del om på hd... :o )

Aha, var det en Wilma, det förklarar ju allt!!! :rofl: :rofl:

/// ghost (som varit ute på turne´ :D )

Har en bekant med en hund som är helt jävla galen, hon flyger på en, skäller och bits och hoppar upp mot bilen, på alla utom dom i den familjen.. Suck, hon heter Wilma. :smirk:

japp, naturligtvis var det en Wilma! tyvärr har hon flyttat, så nya berättelser kommer inte... :( Fast vi "underhöll" väl övriga i stallet tillräckligt, behöver jag säga att dom var livrädda första gången jag red själv på henne? plus att vi höll på att hamna i min bil första uppsittningen... :crazy: tur jag hade ledare... :D
Datorn krånglade med mig, det är därför det är dubbelt... :crazy:
ang. hundar så hade faktiskt en kompis till mig en galen hund som hette Wilma, fast hon var mest bara överlycklig och full av energi...

*Knappen*
"Våran" Wilma ska kvala i helgen! :bump: Senaste hon skulle kvala fick kusken stryka, för hon hade helt plötsligt glömt hur man travade i rätvarv... :eek: Tyvärr var inte tillfällig minnesförlust en giltig strykningorsak :angel: ;)

Vi får väl hoppas att kusken kan trava i rätvarv den här gången :bump:

Och att hon fått minnet tillbaka :angel: :p

Va kul,berätta så fort du kan hur det gått :banana:

Liknande trådar

Körning Min ponny som precis är inkörd skenade igår med sin rockard. :( Orsaken var att svängeln lossnade och slog i hennes bakdel och sedan...
2
Svar
36
· Visningar
6 071
Senast: Lynxsa
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 964
Senast: Takire
·
Körning Vår ardennervalack är 5 år gammal och vi har kört honom regelbundet sedan 2,5 års ålder. Regelbundet för vår del har handlat om 3 dagar...
Svar
18
· Visningar
3 463
Senast: Cilva
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025