Köra varmblod med rockard ?

Sv: Köra varmblod med rockard ?

när jag jobbade med trav körde vi ofta med rockard o det var inga problem alls. nu har jag precis köpt en shettis som är "travkörd", fick med travsele och fick låna en sulky, men vill gärna övergå till "vanlig" körning. har dock en del funderingar kring utrustning, hur hon kommer reagera och vad jag skall tänka på när vi byter "körstil" eftersom jag själv har bäst koll på trav och hon med,,,,ngn som vet en körtränare runt mariestad? pma mig gärna isf...

Bor du i mariestad eller utanför?

jag bor i mariestad (ullervad, vid ridklubben, alltså lite utanför men med postadress mariestad :) ) Hittade en tränare i götene på kuskringen, men det kanske finns fler?

Hej vi har 2 varmblod själva, jag rider o sambon kör. Det krävs en del tömkörning först beroende på hur länge o vad du tränar med din häst från ryggen. Och det är aldrig fel att vara 2 första gången du spänner för vagn, men tveka inte det är jätteroligt...Både för oss o hästen

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 970
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka