Köra varmblod med rockard ?

Sv: Köra varmblod med rockard ?

Jaa det är nog skonsammare mot kroppen fysiskt sett, men jag tror inte min kallblodstravare håller med. Hon har ingen tävlingskarriär bakom sig, men vill helst bara ge järnet och känna vinden i manen! Sånt där med precisionskörning och dressyr är allt bra onödingt enligt henne. Det är bara matte som skulle tycka det vore bra. :angel:

Ja det är ju betydligt mer seriöst och moget att fortsätta tjafsa. Jag svarar gladerligen på seriösa frågor, men sådanna kommer inte från dig, och skulle det komma en mitt ibland allt annat skitsnack så väljer jag hellre att ignorera den för att slippa tjafs efteråt. Jag förstår inte varför du fortsätter tjafsa med mig om jag är så pseriös och omogen?? Vad vet du förresten om mig?? Håll dina elaka påhopp för dig själv!

Jaha så du menar på fullaste allvar att det är oseriöst att svara på vilken placering du fick?

Ja det är ju betydligt mer seriöst och moget att fortsätta tjafsa. Jag svarar gladerligen på seriösa frågor, men sådanna kommer inte från dig, och skulle det komma en mitt ibland allt annat skitsnack så väljer jag hellre att ignorera den för att slippa tjafs efteråt. Jag förstår inte varför du fortsätter tjafsa med mig om jag är så pseriös och omogen?? Vad vet du förresten om mig?? Håll dina elaka påhopp för dig själv!

Läs ordentligt.

Sen tror jag inte att det var en seriös fråga eftersom du inte bryr dig det minsta om tävling, du har ju kommit över fjortisåldern! :rofl:

Senast ändrad:

Läs ordentligt.

Sen tror jag inte att det var en seriös fråga eftersom du inte bryr dig det minsta om tävling, du har ju kommit över fjortisåldern! :rofl:

ursäkta att man ställde en seriös/vänlig fråga.Det skall inte ske igen.:devil: :devil:

Du tycks gilla mina otrevliga svar verkar det som. Du vill ju i vilket fall inte ha en vänlig fråga av mig. Du är bra knepig du.

Tack! :p ;)

Har du några mer åsikter om mig eller frågor du så gärna vill ha svar på så kan du skicka ett PM, den här tråden har spårat ur tillräckligt nu.

Senast ändrad:

Vad är det som är så konstigt??? Jag har flera gånger sagt att jag inte äger honom, men eftersom jag tränar, tävlar och utbildar honom och rider in flera andra av hennes hästar, så skriver jag ofta "min" häst, stör det dig så är det ju bara bra, då har du fått nåt mer att tjafsa om! :p

Ska du hacka på alla här inne som skriver "min häst" som kanske bara har dom på foder etc, ja då har du ju fått att göra nu! :rofl:

Senast ändrad:

Nedå jag skall inte hacka på alla här inne..... Visst skriver många "min" häst om den dom får låna att rida runt lite på ibland. Men det vet ju både du och jag att dom flesta av dom hänger på Gnägg.

jag äger iag "mina" hästar:angel:

handlar denna tråden fortfarande om att köra varmblod i rockard eller?

Visst skriver många "min" häst om den dom får låna att rida runt lite på ibland. Men det vet ju både du och jag att dom flesta av dom hänger på Gnägg.

Fast ibland orkar man inte skriva en förklaring och då är det enklast at skriva "min" om foderhästen, medryttarhästen eller vad det nu är. Jag kan erkänna mig skyldig till den saken med en gång - inte för att jag inbillar mig att hästen är min utan för att jag är lite lat :o

Vad gäller tråden så hoppas jag att stackars TS fått ett svar - för den har väl lindrigt uttryckt fått ett annat fokus än på den fråga som ställdes... :o

För att återgå till TS fråga, så kan ja säga att de går utmärkt att köra ett varmblod i rockard. Vilken sele du vill använda är helt upp till dej.
Hoppas du kikar in här ibland trots den hemska trådkapningen.
Lycka till med ditt körande. Du får gärna meddela mej om hur det går.:)

Jag kör varmblod i rockard!

Går hur bra som helst!
www.datakonst.studio.nu klicka på länkar gården och sen finns någonstans där bilder på Big Money Pellini i både rockard och maratonvagn.

Anna-Carin

när jag jobbade med trav körde vi ofta med rockard o det var inga problem alls. nu har jag precis köpt en shettis som är "travkörd", fick med travsele och fick låna en sulky, men vill gärna övergå till "vanlig" körning. har dock en del funderingar kring utrustning, hur hon kommer reagera och vad jag skall tänka på när vi byter "körstil" eftersom jag själv har bäst koll på trav och hon med,,,,ngn som vet en körtränare runt mariestad? pma mig gärna isf...

ja det gör de....man kör backjobb både framför vagn och under ryttare, att vi haft travsele då har aldrig skadat ngn häst....

allt syns inte, som tex en lätt sne sadel, har även där anmärkningar mot travet dr man oftast ser en gammal sliten allroundsadel som alla travhästar använder i ett proffsstall grundat på tränarens okunskap givetvis, ändå säger man att träning under sadel är nyttigt.
Den ena av mina två som gått med skitsele sa inget heller, lika glad för allt jobb, medans den andra till slut en dag vägrade röra sig framåt i normalt tempo.

menar bara att allt som inte syns direkt inte behöver vara bra. att en travsele används i backträning utan trissor/baksele/broms är inte ultimat, men skadar ej hästen långvarigt.
Föredrar tryckvagn som bromsar själv och där trissor alltid används.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 970
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka