Köra själv?

Sv: Köra själv?

Jag känner mig aldrig osäker när jag kör själv, vilket är nästan alltid. Jag har varit med om så mycket att jag hanterar de situationer som uppstår bra och säkert. Det kanske inte alla är kapabla att göra den dagen det viner förbi en gevärskula eller rusar fram en stor älg?

och vill även säga att jag är sååå glad att jag inte hade någon med mig när min vagn välte i galopp och jag kastades av. Å andra sidan, skadade jag mig så att jag på 1 ben fick hoppa runt den liggande skadade hästen o sela av, det hade klart varit skönt med en oskadad medhjälpare.

Nyinkörda hästar, eller osäkra hästar tycker jag man bör vara två på, om man ens ska köra osäkra hästar..

Gevärskulor?? Har det blivit skottpengar på dig nu?;)
Det är ju en sabla tur att man kör med rekade skacklar så man slipper sela av en SKADAD OCH LIGGANDES HÄST.:crazy:

Ja, du är bra rolig ibland du snigelfarmor. Kan nog inte komma på NÅGON som proppagerar så som du att man SKA ha sällskap då man kör.......:banana:

Va, det gör jag ju inte, hur läser du? jag kör ju alltid själv så...
Hitta inte på en massa Barbro, du om någon borde istället vara lite schysst så som jag har hjälpt dig!

Jag hittar inte på och det vet du så väl.... Du får ursäkta mig men jag tror inte att det finns något som du kan hjälpa mig med innom körningen. Eller vad menar du?? Du kan väl inte mena att du har ansträngt dig med att besvara ett PM?

mer arrogant människa får man leta efter... senilare med. Borde tagit betalt för mina tjänster innan.

Du kan lika gärna ta tillbaka dina osanna påståenden för alla andra kan nog läsa.

Jag kör nästan alltid själv. Ser inga problem med det.
Men det förutsätter att jag har en häst jag känner och vet var jag har!
För mig är det viktigare att hästen "fungerar" än att ha medhjälpare.
Hamnar man i diket exempelvis, så ska hästen acceptera den situationen. Man ska kunna gå av och fixa det som behöver fixas utan att hästen "får spelet".

När det gäller obekanta körhästar, ser jag alltid till att bekanta mig med dom och bygga en relation först, innan jag kör dom.

Vid inkörning är jag också ensam i vissa stycken, men då far jag inte omring på vägarna.

LIA

mer arrogant människa får man leta efter... senilare med. Borde tagit betalt för mina tjänster innan.

Du kan lika gärna ta tillbaka dina osanna påståenden för alla andra kan nog läsa.

Vilka tjänster?? Jag hittar inte på något och det VET du så väl. :crazy:

Jag kör nästan alltid själv. Ser inga problem med det.
Men det förutsätter att jag har en häst jag känner och vet var jag har!
För mig är det viktigare att hästen "fungerar" än att ha medhjälpare.
Hamnar man i diket exempelvis, så ska hästen acceptera den situationen. Man ska kunna gå av och fixa det som behöver fixas utan att hästen "får spelet".

När det gäller obekanta körhästar, ser jag alltid till att bekanta mig med dom och bygga en relation först, innan jag kör dom.

Vid inkörning är jag också ensam i vissa stycken, men då far jag inte omring på vägarna.

LIA
Samma sak här med.

Hej igen, kör inte en osäker häst själv, om dom får panik, och kutar iväg, eller vad som hellst är skade risken så stor, om jämför med att rida, för som ni sagt, så ramlar man bara av. Men med vagnen, kan det hända så mkt mer.
Synd att du inte kan få hjälp, är man i början fler kan man vara trygga i att man är fler. Samt att man inger tryggheten till hästen.
Jag har kört in mina själv...dumt jag vet....
Men jag har knytit ihop 2 st oranga reflex pinnar, ett kortare balsnöre fram, lagt det framför tömkörningsgjorden, även knytit ihop dom bak, med ett längre hösnöre.
Haft detta hösnöre i händerna med tömmarna, med detta kan man lära hästen att det skrapar i backen bakom dom, samt att nånting tar emot bak på haserna. Eftersom pinnarna är lätta, kan lätt lyfta upp dom fån backen om hästen blir rädd för ljudet, och även flytta upp dom om dom tycker att det är obehagligt att ha nått emot haserna. Efter som dom inte är fast i tömkörnings utr, är dom mkt lätta att ta bort, om det skulle bli nått.
Jag har börjat med detta tills dom är cool lugna i alla lägen, sen, skacklar, sen sladdat ridbanan med skacklar och en mkt lätt sladd, sen vagnen.

Mvh mallan

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 526
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 821
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Körning Kan börja med att skriva att jag antagligen inte kommer kunna göra något inom körning inom närmsta tiden, men vill gärna göra det någon...
Svar
3
· Visningar
1 983
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix