Sv: Köpt nybörjarponny, men den är farlig...häva köpet?
Jag har aldrig någonsin mött på hästar som blir förbytta för att de flyttar eller tagit skada av att ridas direkt när de kommit till ett nytt ställa. Har haft en hel del hästar under åren och även en hel del försäljningshästar och tillridningshästar.
Är faktiskt väldigt frågande till alla dessa hästar som blir monster för att de byter stall..
Det är väl klart att det inte är "helt förbjudet", men många hästar är ju lite osäkra i sin nya miljö och det kan bli lite oväntade reaktioner. Då gäller det att man som ryttare är tillräckligt rutinerad att stödja hästen och säker för att inte låta det bli konflikter.
Jag tycker själv att all sån osäkerhet är onödig och väntar gärna någon dag. Gäller det barn med mindre rutin på en ny häst är det väl jättebra om hästen är trygg när barnen sitter upp första gången?
Jag har aldrig någonsin mött på hästar som blir förbytta för att de flyttar eller tagit skada av att ridas direkt när de kommit till ett nytt ställa. Har haft en hel del hästar under åren och även en hel del försäljningshästar och tillridningshästar.
Är faktiskt väldigt frågande till alla dessa hästar som blir monster för att de byter stall..