Ja, det kanske är ett ovanligt "problem". Hästen är 5 år, röntgad enligt försäkringsbolagets förbehåll att få försäkra hästen över 100.000 kronor inför ev. försäljning i mars i år, inom normala gränser står det på intyget på allt. Han har aldrig varit halt vad jag märkt, och i dag besiktigade jag hästen eftersom jag fått en köpare, säljaren var med på besiktningen. Hästen är då ej helt ren på ett bakben efter böjprov, han visar dock inget vid longering, och enligt veterinären är det troligen en lättare sträckning. Nu då till "problemet", köparen tyckte att det var så lite att denne vill köpa hästen ändå. Vad kan hända om köpet går igenom? Jag har aldrig sålt en häst som inte varit ua på besiktning förut. Kan jag råka illa ut i förlängningen om jag säljer hästen i det skick den nu är i? Veterinären vill att vi kommer tillbaka om 10 dagar för att se om det försvunnit, under tiden skulle hästen arbetas lättare pass under ryttare. Köparen vill helst köpa hästen direkt ändå och kolla den själv efter 10 dagar.