Sv: Köpare saknar hyfs, respekt och vett
Jag ska väl kanske egentligen inte lägga mig i, för jag har varken köpt eller sålt häst.
Men som jag uppfattar en seriös säljare är någon som åtminstonde dyker upp på avtalad tid! Man visar väl bara intresse för hästar som kan kan/vill köpa, det är något befängt som jag hörde att folk skickat efter video på en hopphäst som kostade 100.000 när de i verkligheten var ute efter en promenadhäst för 20.000. Pruta :smirk:? Jag har hört otaliga historier om hur folk bokar tid och sedan inte dyker upp. Ett ställe hörde jag, tog betalt för provridningen (?).
Är man intresserad på riktigt av en häst, ringer man väl och kollar om den verkligen är till belåtenhet och bokar därefter tid. Dessutom kollar man väl efter
INNAN man bokar, att man verkligen har pengar/tid/stallplats etc,
INNAN man förbereder för köp. För jag har också hört från folk som har köpen färdiga och sedan får köparen problem med lån etc. Man lånar väl pengar
INNAN köpet eller gör man det dagen innan man ska köpa hästen
?
Jag tycker nog att det var ganska oförskämt att ringa 2 timmar innan. Begär man så pass mycket av en säljare som inte har material på hemmaplan, får man ha en ganska god ursäkt till att man inte ska dyka upp.
Lycka till med hästförsäljningen!
/Ziri