Jag håller med dig. Nu har jag inte småbarn längre, men jag känner betydligt mer moralistisk press från kommentarer i tråden om att göra allt för sina barn, ta med i beräkningen att det är jättetufft att vara förälder, och att man väl skaffar barn för att man vill tillbringa tid med dem. Sådana kommentarer skulle lätt kunna få mig väldigt pressad, om jag hade en lite halvdålig period.
Visst. Jag vill ägna tid med mina barn. Men jag har också skaffat ett yrke för att jag vill utöva det. Jag vill inte jobba minimal deltid, för då kan jag inte utöva mitt yrke väl. Jag vill inte hämta på dagis före 15.30, som tycks vara något av norm på vissa håll, för då kan jag inte utöva mitt yrke väl. Jag vill inte vabba många dagar varje månad, för då kan jag inte heller utöva mitt yrke väl. Och barn behöver försörjas, liksom jag själv, för all del.
Precis som det finns barnomsorg att tillgå när barn är friska, är det för mig rimligt att man ibland, om det behövs, kan få hjälp med att ta hand om sitt (vanligtvis medicinskt sett lindrigt) sjuka barn.