Fast du kommer ihåg det? En sjuk ettåring som ska ha vab-personal kommer inte att komma ihåg det i vuxen ålder. Du måste varit äldre.
Tänk en ettåring och så springer det okända människor som ska ta hand om dessa barn...
Ursäkta att jag nu inte är finkänskig, men så många stolpskott jag jobbat med inom barnomsorgen
. Jag skulle inte släppa in någon. De som är riktigt bra har redan bra tjänster med bra lön...
Fast om inte "personal" brukade vabba ettåringar på 70-talet, varför skulle man tvinga föräldrar att acceptera det nu? Speciellt som vi är mycket mer försiktiga med barn nuförtiden än då och många inte ens låter mormor passa en tvååring en kväll.
Man kanske kan anta att det snarare gäller elvaåringen som brutit armen och ska vara hemma dag tre och mamma ska på ett riktigt viktigt möte. Eller som sagt 6-9 åringar med vattkoppor (osäker på när man började stanna hemma själv istället).
Sedan måste ju inte tjänsterna gå till stolpskott heller. En väninna som är helt underbar, ursnäll och kompetent jobbade extra som barnpassning på ett företag när hon pluggade. Om någon på företaget hade ett barn som skulle vara hemma feberfri en dag till kunde de ta med barnet till lekrummet på jobbet och jobbet ringde väninnan. Men jag antar att vab tjänster skulle gå till utbildade barnskötare snarare. (Här får barnet sitta på mammas eller pappas kontor istället med en TV och en hög DVD, vet inte hur mycket bättre det är.)