Köpa USB-minne

M

Majjijann

jag tänkte köpa mig ett USB-minne. vad ska man tänka på?

hur stort behöver man? ska bara ha det till att flytta över lite filer från en dator till en annan, inga jättestora saker. bara hobbybruk.

vilken prisklass ska man satsa på? hur högt bör man titta för att undvika "skräpet"?

tänkte kika om de har på Gekås då jag ska dit på fredag. kan i princip ingenting om sånt här själv så jag måste veta vad man ska tänka på :crazy:
 
Sv: Köpa USB-minne

Tja idag kostar det inte så mycket typ 300 kr för 512 MB internminne.

Kingston eller TwinMOS är ok tycker jag.
Köper man det i en bra affär så är det ofta lungt för det är minst 1 år garanti på sakerna.
 
Sv: Köpa USB-minne

Jag brukar använda mitt compaktflash-minneskort :o att flytta över saker med. Har 512 mb och det rymmer en hel del.

Dock hade jag tänkt skaffa ett fickminne och då på 1 G men det är för att jag vill kunna flytta hela indesigndokument plus slippa va i behov av kortläsare.

Frågan är om du ens behöver 512 om det bara är småfiler.... (det går in ca 500 bilder på 512 mb och det är RÄTT många worddok tex...)
 
Sv: Köpa USB-minne

hmm.. ja det var lite såna här tankar jag ville ha..

du säger att 512 kanske är onödigt stort.. vad skulle du rekommendera, elelr vad finns det för "mindre storlekar"?
 
Sv: Köpa USB-minne

128 och 256 MB finns det det med för 256 så kostar samma märke ca 180-190 kr
 
Sv: Köpa USB-minne

vilka märken som är bra vågar jag inte svara på men om du vill jämföra priser så kolla pricerunner...
 
Sv: Köpa USB-minne

Majjijann skrev:
jag tänkte köpa mig ett USB-minne. vad ska man tänka på?

hur stort behöver man? ska bara ha det till att flytta över lite filer från en dator till en annan, inga jättestora saker. bara hobbybruk.

vilken prisklass ska man satsa på? hur högt bör man titta för att undvika "skräpet"?

tänkte kika om de har på Gekås då jag ska dit på fredag. kan i princip ingenting om sånt här själv så jag måste veta vad man ska tänka på :crazy:

hm ska det bara vara bildet å text och musik så klarar du dig lätt på 128 eller 256 ska du börja föraöver videofilmer så bör du ha åtminstode 1gb :) och se till så att det är USB 2.0 och inte USB 1 det står för hastigheten :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 232
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 650
Senast: _Taggis_
·
IT & mobiler Jag konstaterade igår att jag behöver ett nytt grafikkort. Det jag har klarar inte av spelen jag vill spela, det bara laggar. Spelet...
Svar
18
· Visningar
1 065
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp