köpa två-åring när man har ridit i 2 år

Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

Jag skulle aldrig få för mig att köpa en tvååring och jag har ridit i 6-7 år. Inte om man absolut inte har någon hjälp alls.
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

helt galen ide men har man väldigt kunniga päron så visst men annars så e du ju bara dum hur skulle hästen bli . e själv 28 år inte föränn till våren kommer jag att betäcka min madam, nu 1st e jag reda för en unghäst...

Va???:confused:
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

ohh jag uttalade mig suddigt, tycker att om man e så ung å sedan köpa en unghäst e bara tokigheter, med eventuella bristande kunskaper kan det gå hur som helst med hästen man kan få en proplem häst med det meanr jag att man aldrig vet hur en hästy blir allt beroende på ägarens kunskap, men visst har man kunniga föräldrar så ör på bara men inte om man inte har en bra hästkunnig människa runt sig bättre så förlåt för dåligt formulerat
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

Aldrig!!!
Om man ska rida in en häst måste man ha STOR kunskap eller en vuxen med stor ridvana.
Köp en 9-årig läromästare, det skulle passa bättre. Jag ber dig!:bow:
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

Hej!
Jag tycker att det är helt vansinnigt! Du kommer inte att ha ork för att ta hand om en tvååring, speciellt inte om det är en hingst (det stod inte vilket kön) vilket jag hoppas att det inte är. Min häst, en sexåring, vart riden av för många oerfarna ryttare hos förra ägaren och nu är hon nästan helt förstörd. Hoppas att du inte gör misstaget.
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

nej. jag tycker inte det e okej. tycker synd om barnet, som man eventuellt offrar i olyckor, eller kanske blir rädd för hela livet sen......
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

allså jag skulle alldir köpa en tvååring jag ska gköpa en 9 påring från en ridskola den har bara sått där 2 månader och jag ridit i 5 år!:) :love: det är min kusins komips som har köpt en 3 åring:mad:
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

För det första så har man väl inte kunskap om att på egen hand rida in en häst när man är 8 år gammal, endast har ridit i två år, och dessutom inte har föräldrar el anhöriga som kan vara till hjälp med det?

Inte heller tror jag att en åttaåring klarar av att ta ansvar för en häst vid eventuella sjukdommar eller andra problem som kan uppstå.
Ej heller tror jag att en åttaåring klarar av att ens sköta om hästen rent allmänt. (utan en vuxens ledsagande)

Man kan ha ridit i hur många år som helst, men det viktigaste vid köp av egen häst är ju hur pass god allmän hästkunskap man har.

Jag skulle inte rekommendera att köpa någon häst alls i det läget.
Möjligen med undantag om den stallas upp hos hästkunniga människor som kan ledsaga och hjälpa. Men då kan det vara lika bra att ta en häst på foder, eller fungera som medryttare.
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

dom ha redan köpt hästen! deras föräldrar kan nästan ingen ting om hästar! tvket så jä*la synd om hästen:cry:
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

dom ha redan köpt hästen! deras föräldrar kan nästan ingen ting om hästar! tvket så jä*la synd om hästen:cry:

Hmmm, skulle snarare vilja säga att det är synd om åttaåringen som får en alldeles för svår uppgift...
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

INTE JAG! för dom har själva valt ut hästen då får de ju skylla sig själva:mad:
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

Är barnet bar aåtta år begriper det säkert inte konsekvenserna utan är bara glad att ha fått en ponny av sina föräldrar.
Det är föräldrarna som bär ansvaret och således kan det mycket väl bli synd om flickan, likväl som det faktiskt kan gå jättebra..

De kanske kommer ta hjälp av hästkunniga vuxna vid behov.
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

det kommer dom inte jag vet det för dom tävker inte på sånt! och deras föräldrar förstår inte att dom inte kan rida in den själva
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

Då vill du säkert inte läsa att mina barns första häst var en 3 årig oinriden hingst och barnen var bara 3 resp 1 år gamla och skötte sin ponny helt själva. .

En treåring och en ettåring som helt själva utan vuxen inblandning hade hand om mockning och fodring av en häst? Den ettåringen som kan det skulle jag vilja se...
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

Jag är nog en utav dom negativa till något sådant.Har själv en litten korsnings ponny ute till salu,har haft många som ringt och försökt köpa honom fast dom inte har någon häst vanna över huvudtaget.En del har blivigt sura när jag sagt nej,men så enkelt är det att vår lilla Pontus ska till ett bra liv m massa att göra och lära sig,inte bara stå i en box bortglömd när föräldrarna fattar att det kräver en massa att ha häst.:idea: :mad:
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

tycker ni att det är bra att köpa en b-ponny som är två år och man är 8 år och har ridit i 2 år?? och man har ingen vuxen som kan hjälpa till attt rida in den????:confused:

Hejsan!

Jag vill inte vara taskig eller så. MEN! Du borde verkligen inte köpa häst! Om du hade haft hästvana föräldrara kunde du säkert köpt en äldre läromästare. Men att köpa en 2 åring låter i mina öron vansinnigt! Du kan förstöra ponnyn och h*ns liv!
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

hur gammal är den då?
 
Sv: köpa två-åring när man har ridit i 2 år

JAG har INTE köpt en två åroing jag har en 9 årig vallack och jag är snart 15! det är min kusins kompisar som har gjort det jag skulle alldrig köpa en 2åring och jag har inte ridit i 2 åt jag har ridit i 7 år!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 203
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 352
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
2 195
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp