Köpa sadel...

Avalon

Trådstartare
Är det vettigt att köpa sadel per postorder från Börjes???
Satt o kolla lite i den nya katalogen idag och hittade ett par sadlar ja va sugen på o köpa.
Eftersom jag inte kan transportera min pålle så tänkte ja att det kanske va ett bra alternativ.
Vad tycker ni?? :confused:

Det är väl helt ok att göra det. Men tänk på att det är ganska dyrt att skicka tillbaka om den inte passar. Sen är det ju svårt att bedömma kvaliten på en sadel genom att se en bild i en katalog.

Det är ju bättre att låna hem sadlar från en ridsportbutik på närmare håll.

Jag har gjort det.....
Men då hade jag en sån tur att jag visste en som hade en sådan så jag fick låna hem den och provrida den innan jag beställde en egen.
Men det paketet var kul att hämta ut på posten sen!!!!!

Låna en lika dan sadel av någon annan och prova först. Jag tycker att det verkar otroligt vanskligt att köpa en oprovad sadel på postorder. Hur många sadlar har man inte provat som legat helt galet på hästen, trots rätt bomvidd..?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 347
Senast: Enya
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
962
Senast: Zpunk
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 505
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar