eliis
Trådstartare
Nu vill jag veta hur ni på buke gör när ni köper sadel. En massa frågor, men jag vill ha reda på allting.
Har nämligen en häst på foder som behöver en ny sadel. Jag och den andra fodervärden har inte råd med värsta nya märkessadeln, men vill ha kvalitet och något som passar bra. Hon är ganska omusklad nu, och kommer förmodligen bredda sig rejält.
Vill ni helst ha en ny eller "räcker" en begagnad?
Vad är erat maxpris, för ny resp. begagnad?
Provar ni ut sadel själv, i sådana fall hur mäter man osv?
Eller tar ni ut en sadelutprovare, i sådana fall hur går det till när man tar ut en sadelutprovare?
Ungefär hur mycket kostar det att ta ut en sadelutprovare?
Hur gör ni med omusklade hästar? De behöver ju en sadel som passar så att de utvecklar ryggmusklerna, men samtidigt vill man ju inte lägga ut en förmögenhet på något som inte kommer passa när hästen fått muskler.
Hur vet man vilken storlek på sitsen man ska ha? Påvekar detta av hästens storlek också?
Lägg till allt ni kommer på om sadelinköp!

Har nämligen en häst på foder som behöver en ny sadel. Jag och den andra fodervärden har inte råd med värsta nya märkessadeln, men vill ha kvalitet och något som passar bra. Hon är ganska omusklad nu, och kommer förmodligen bredda sig rejält.
Vill ni helst ha en ny eller "räcker" en begagnad?
Vad är erat maxpris, för ny resp. begagnad?
Provar ni ut sadel själv, i sådana fall hur mäter man osv?
Eller tar ni ut en sadelutprovare, i sådana fall hur går det till när man tar ut en sadelutprovare?
Ungefär hur mycket kostar det att ta ut en sadelutprovare?
Hur gör ni med omusklade hästar? De behöver ju en sadel som passar så att de utvecklar ryggmusklerna, men samtidigt vill man ju inte lägga ut en förmögenhet på något som inte kommer passa när hästen fått muskler.
Hur vet man vilken storlek på sitsen man ska ha? Påvekar detta av hästens storlek också?
Lägg till allt ni kommer på om sadelinköp!