Köpa Rockard

M

Mazarati

Någon som vet var man kan köpa en bra Rockard? Finns det något företag som nytillverkar? Hittar inget vettigt på blocket som inte ligger 50 mil ifrån...
Vill ha en för promenadskörning som är rejäl men inte allt för dyr...

Tacksam för svar!

Sv: Köpa Rockard

Tidaholmsvagnar (www.tidaholmsvagnar.se) tycker jag gör bland dom bästa vagnarna och rockarderna i landet, även Driveout (www.driveout.se) har en del som är helt ok. Tyvärr är det svårt att hitta en som är både rejäl och billig, men köper man en "ordentlig" redan från början så lär man inte ångra sig, både med tanke på komfort och hållbarhet, sen har en bra rockard även bra andrahandsvärde om man senare vill sälja :)

En kanske lite dum fråga, men ändå... vad går en begagnad rockard på idag? På ett ungefär?

Ofjädrad max: 3000 kr (Beronde på skick) Fjädrad max: 10 000 kr

Ofta tror folket som säljer på blocket att de få stora summer för dom, men igentligen så får dom inte sålda alls :smirk:.

Mvh
Emma som har tröttnat på leta rockarder på blocket :mad:

Senast ändrad:

Ofjädrad max: 3000 kr (Beronde på skick) Fjädrad max: 10 000 kr

Ofta tror folket som säljer på blocket att de få stora summer för dom, men igentligen så får dom inte sålda alls :smirk:.

Mvh
Emma som har tröttnat på leta rockarder på blocket :mad:

Är man en aning händig går det att få billigare!

Köpte robust inkörningsrockard från travfolk för 1200:- bara lite små-fix på den för att få den jättebra! O den är fjädrad för kusk men inte häst...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 465
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301
Samhälle Jag vet ju att många lever utan bil, och att det är en lyx egentligen. Men jag har vant mig vid lyxen, dessutom nyproducerad bil, och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 147
Senast: Amha
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
481
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp