Köpa rockard till mini, vad tänka på?

millus

Trådstartare
Tänkte efter två år som minishettisägare köpa en rockard till min baby! Men hur väljer jag, det är ju en djungel av modeller. Vad ska jag tänka på när jag väljer? Jag vill köra både på väg och på gärden. Hur mkt orkar en vältränad shettis dra? Svara mig ni kloka o erfarna...

Sv: Köpa rockard till mini, vad tänka på?

Roslagsvagnar har en rockard till minishetland, dom tycker jag är bäst.
Men en vagn med högt säte, svängel och gärna fjädring är ju bäst.
En vältränad shettis kan dra två vuxna på en ganska bra tur, lite svårt att säga för det är ju lite olika. Men på tävling är det ju två vuxna och både dressyr, precision och marathon som ska köras så. :)

Sv: Köpa rockard till mini, vad tänka på?

Se till att hitta en som passar storleken. Så att skacklarna inte lutar nedåt så hästen får all tyngd på ryggen. Också att den inte är för lång. Min shettis, som dock är rätt stor har inga problem alls att dra två vuxna, vi har åkt tre-fyra pers i rockarden också utan några som helst problem. Det kan ju vara annorlunda med enn minishettis men det är mest underlaget som gör det tungt för dom. Till exempel djup snad!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 216
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
488
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama