Sv: Köpa råttor-funderingar
Tja nog för att med stora säckar så räcker ju maten länge men den ska ju hålla också då
Är du galen
Jag köper en massa euroshopper jag, har aldrig märkt något fel med de, utom just att fruktmuslin var så sjukt fettande på mina sötnosar
Skulle iofs vara perfekt att ge till Gunde och Krull som är rätt tunna fortfarande, men då lär väl tanterna kunna börja tävla sumobrottning till slut
Hehe ok
Tja, här har vi en irish iaf om du inte redan hittat:
http://www.hawthorn.org.uk/marking.asp?id=16
Har transporterat råttor en massa förut med både tåg, buss och bil och det har aldrig varit några problem. Första resan med Rex och Reno på tåg var Rex rätt nervös och fick sån där "stressbajs", men det gick över rätt snabbt. Och Cacharel gillade inte dörrarna på bussen, men det gick också över.
Annars är det väldigt bra även om de blir stressade. Det stärker deras självförtroende att få prova på nya situationer och klara av de. Man märker tex en stor skillnad på Balder och Thor-Leif som inte miljötränats så mycket än och är rätt nervösa av sig ute, jämfört med tex Diva och Cacharel som är hur lugna som helst oavsett situation tack vare en massa miljöträning. Som med hästar och hundar liksom
Hamsterbur är perfekt, det är då det bästa jag vet som transportbur - dels blir det inte lika instängt som det blir med plast om det är varmt, och så kan man ju dra över en tröja om det är lite kallare eller blåsigt - och varför inte ta en sån där axelrem att fästa i gallret så blir det smidigare
Mulles_Matte: Nej precis!
Fast själv undviker jag såna ändå, även att köpa direkt från uppfödare som lämnar djur till zooaffär. Man får ju liksom ingen koll alls på tex syskonen, om de kanske blir aggressiva eller sjuka hela högen typ
Okej så nu har jag ju 4 råttor från zooaffär, men ändå
(det var undantag, varav 2 blev akuta för att ge Gudrun sällskap och 2 behövde omplaceras illa kvickt pga att de levde skitdåliga liv och skulle slås ihjäl annars)
Lyx! jag har fortfarande inte fått Diva i form efter den där fettbomben med den muslin
Hon är visserligen inte ruskigt smällfet, men fet är hon så det skulle knappast skada att bli av med det där överflödiga fläsket - det är en stooor kula hon har på magen nu
Så jag håller mig till bara grynblandning så får tunnisarna käka välling som tillskott, och så färskmaten förstås. Suck, jobbigt när råttorna i en flock har olika behov... Men det är det värt