Köpa maxad 4-åring???

C

carnival

Vi har äntligen hittat ponnyn vi letat efter så länge. Ett problem... den är ca 147 cm och blir 5 år till nyår. Rasen är okänd....
Törs vi satsa trots att den är så hög? Ägarna vill ej sänka priset. Har inget mätintyg men allt annat stämmer!! Dottern vill hoppa!
Hjälp

Sv: Köpa maxad 4-åring???

kan du förklara dig bättre så man förstår va de handlar om:smirk:

Jag undrar alltså om ni tror att ponnyn kommer att växa över?.

Det finns faktiskt en marknad för hästar runt 150 också, så hästen är inte osäljbar om ni väljer att köpa den. När ni gör en vet bes, så försök få honom att även mäta ponnyn så har ni i alla fall ett intyg på hur hög den är idag.

Det är väldigt svårt att säga. Finns hästar som har växter ända tills de är 8 år..

Hur stor är din dotter då? Kan hon inte tävla hoppning med vanlig häst? Ditt inlägg var en aning flummigt.

jag förstod ditt inlägg iaf!

Se till att de finns ett mätintyg INNAN ni köper ponnyn.
Är en liten chansning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Hästmänniskan Vi har kommit så långt att vi ska börja leta ponny till dottern som blir 11 år i år. Det är första ponnyn och vi tänker oss en C ponny...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 227
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 268
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar