Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nefretel skrev:Trodde ju inte svenskfödda hästar fick eksem!
...
Den här tjejen har ju ridit islandshäst förr men varför jag skriver att en 4 gångare kan vara bättre är för att jag träffat oändligt många första gångsköpare som köper en bra häst som till å med tävlats, en 5 gångare.Efter 2 månader är det en fullfjädrad grisepassare.
Får tillägga att du verkligen är lyckligt lottad som har föräldrar som bryr sej så mycket om att deras barn ska vara lite glada också!!! (Vilken smiley ser mest avundsjuk ut?)
Jaha, men det kan faktiskt även bli travtaktiga också. Det finns inget som säger att en femgångare endast presterar grisepass, det finns minst lika många fyrgångare som klarar det också.
Om hon kliar sig så här års är det inte ett eksemtecken, snarare varm päls eller ohyra.
Hur blir det då om hon visar eksem senare? Är det nån speciell tidsperiod som hon ska vara eksemfri då eller hur funkar det? Om hon får det om 10 år kan jag ju knappast komma viftande med kontraktet...?Silverkedjan skrev:Fråga specifikt om eksemtecken sommartid och om föräldrarna. Säger de att hon är eksemfri (som de allra flesta svenskfödda) så se till att få in det i köpekontraktet.
Många fyrgångare är ju som sagt 4,5 gångare... Men förstöra en häst kan man göra oavsett vilken nivå den börjar på. Jag ska ju ta hjälp och "jag ska köpa min första häst" behöver inte betyda "första gången jag rider"...