Sv: Köpa hund
Min gammelman tog jag som omplacering när han var tretton månader, orsaken var att de hade gått isär och hon kunde inte ha honom kvar eftersom hon var tvungen att flytta till lägenhet och hon jobbade jämt för att kunna betala av sina skulder de haft på sitt hus.
Han var väluppfostrad om än väldigt kuvad, vilket försvann med tiden (underkuvadheten alltså, inte uppfostran
) nu är han tolv år och är forfarande en underbar hund
Min andra hund är också omplacering, han var sex månader när jag tog över honom, han kunde inget och var oerhört stressad, han var inte heller rumsren.
Jag visste ju när jag tog honom att det skulle bli mycket jobb med honom men kände att han var mitt hjärtas hund och jag fick rätt
Många omplaceras ju av den enkla andledningen att de inte har tänkt igenom sitt hundköp eller att deras liv drastiskt ändras, det är ingen nackdel att ta en vuxen hund, du slipper rumsrenhets träning och förhoppningsvis har hunden grundlydnaden klar.
Men förhör dig noga om varför de omplacerar!!! Det är inte roligt att få en problem hund om det inte är det man har tänkt sig
Vad gäller tiderna så tycker jag att hunden kommer vara borta väldigt mycket från sin familj
oavsett hunddagis så är hunden ju inte med er.