Köpa hund

Sv: Köpa hund

Vi hittde våran på annonsdirekt. Långt bort som bara den. Men det var hon värd. Men om du har en viss ras du vill ha tag på hör med uppfödare. De kan ha vetskap om en hund.
Annars har du ju hundstallet.

???

Det var inte det min fråga handlade om, om du har synpunkter kring hunddagis och liknande kan du starta en egen tråd, tack!

Kolla rasklubben!
Många rasklubbar förmedlar omplacerings hundar!
Annars kan en idè vara att ringa runt till uppfödarna i rasen, har de inte någon själva så kanske de vet någon.

Nej jag är inte intresserad av att diskutera hunddagis. Du frågade om din valp skulle vara ensam mycket med upplägget du skrev från början. Jag tycker som flera andra att en liten valp helst inte ska vara ensam alls. Men det hade ju flera redan skrivit så det behövde inte jag skriva igen.

Däremot tycker jag inte att en valp ska präglas på hunddagis. Där är den ju inte ensam men kan få olater som är svåra att få bort eftersom många av hundens personliga egenskaper formas i tidig ålder. Dessutom tror jag att det är svårt för den att få den vila den behöver, det är ofta rätt högt tempo på hunddagis.

Jag har inget emot hunddagis för vuxna hundar. Men om du vill diskutera det så starta gärna en tråd om det du :)

okej jaja. nej jag har heller aldrig tyckt att en hundvalp som är så liten bör vara ensam, ville bara få mina åsikter bekräftade. :)

Ang. blandras så är det bara något vi sett på annons så inget jätteseröst, bara undrade om någon har erfarenhet och tankar kring den blandningen och vad som kan vara positivt med att blanda de två.

Till övriga: Gärna fler åsikter kring schemat! :D

Om du är intresserad av blandningen har du en liknande på denna sida..
http://www.hemsidor.name/sturefiluren

Kom ihåg att en dsg har enormt stort behov av närheten med familjen.. inte en hund att lämna mycket ensam. Den är oftast i större behov av många andra raser av sällskap o närhet, sitta i knät är det bästa den vet.

Min dsg hade som ung valp ganska lätt för att bli överaktiverad o blev nästan lite stressad när det hände saker hela tiden. Hon akulle aldrig ha klarat av hunddagis som valp. Tror inte hon skulle blivit så lugn o behaglig som hon är nu.. :angel::D

Min gammelman tog jag som omplacering när han var tretton månader, orsaken var att de hade gått isär och hon kunde inte ha honom kvar eftersom hon var tvungen att flytta till lägenhet och hon jobbade jämt för att kunna betala av sina skulder de haft på sitt hus.
Han var väluppfostrad om än väldigt kuvad, vilket försvann med tiden (underkuvadheten alltså, inte uppfostran;)) nu är han tolv år och är forfarande en underbar hund:love:

Min andra hund är också omplacering, han var sex månader när jag tog över honom, han kunde inget och var oerhört stressad, han var inte heller rumsren.
Jag visste ju när jag tog honom att det skulle bli mycket jobb med honom men kände att han var mitt hjärtas hund och jag fick rätt:love:

Många omplaceras ju av den enkla andledningen att de inte har tänkt igenom sitt hundköp eller att deras liv drastiskt ändras, det är ingen nackdel att ta en vuxen hund, du slipper rumsrenhets träning och förhoppningsvis har hunden grundlydnaden klar.

Men förhör dig noga om varför de omplacerar!!! Det är inte roligt att få en problem hund om det inte är det man har tänkt sig:crazy:

Vad gäller tiderna så tycker jag att hunden kommer vara borta väldigt mycket från sin familj:( oavsett hunddagis så är hunden ju inte med er.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
389
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 488
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka