Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1: Man köper inte en "död" häst, den får man utan några frågor.
2: Man försäkrar inte utan hoppas på det bästa.
3: En död häst behöver inget pass.
McG - vars passlösa häst som aldrig var skadad blev 25 år och gick utmärkt att slakta.
alla är säkert nyfikna på vad den riktiga sanningen om denna hästen nu när jag vet. ägaren VET i alla fall att hästen lever! och denna hästen vandrar inte alls runt som någon pokal som nån antydde! det är inte ALLA fd travare som blir vandringspokaler...
Jag känner mig träffad eftersom jag har skrivit om vandringspokaler
Inte alla, men MÅNGA travare byter ägare många gånger. QUOTE] Knapplån: Precis som merparten av alla B- och C-ponnys, men av någon outgrundlig anledning tycker folk att det är helt okej... Konstigt eller hur?
Knapplån: Precis som merparten av alla B- och C-ponnys, men av någon outgrundlig anledning tycker folk att det är helt okej... Konstigt eller hur?Jag känner mig träffad eftersom jag har skrivit om vandringspokaler
Inte alla, men MÅNGA travare byter ägare många gånger.
He he... Nej då. Jag har haft ponny och har nu varmblodiga travare (som jag rider) så jag diskuterar verkligen inte något för- eller emot förhållande. Och, jo, jag förstår precis vad du menar. Det är lite lustigt bara att travare som bytt ägare ofta kallas vandringspokaler (negativ ton) medan b- och c-ponnys inte är det men byter ibland ägare lika ofta. I mina funderingar har jag inte tagit hänsyn till anledningen till ägarbytet.Jag tror nog att du förstår vad jag menar, även om du verkar vara ute efter att starta en för/emot-debatt om ridtravare.
Små ponnyer växer ryttarna ur, och ofta byter även de ägare. Eller så finns det ett syskon, eller så står de på ridskola..
En ridtravare, eller vilken annan gratis häst som helst som kanske dessutom kommer från slakteri eller har "räddats" på annat sätt byter däremot ofta ägare för att det blir en "problemhäst", den behöver mycket veterinärvård och/eller dyra behandlingar, osv. Ganska stor skillnad tycker jag. Och ja, jag vet att det finns misskötta och missförstådda ponnyer också - men jag tror som sagt alla i tråden vet vad jag menar utan att det behövs en uppsats. Och jag har ingenting alls emot ridtavare. (eller små ponnyer heller för den delen)
Nu missuppfattade du mej nog en hel del.....
Jag menar sådana som hellre ser till att det ska kosta så lite som möjligt, helst inget alls, och därför inte slaktar sin trasiga häst hemma utan skickar den med slaktbilen, som skrämmer slag på vilken normal häst som helst, och som när man frågar varför dom inte själva åker iväg med den om dom nu tycker det kostar pengar att ta hem någon för att göra det hemma och får till svar att DOM, människorna alltså, tycker det är så hemskt/vidrigt/äckligt m.m. att åka till slakteriet och själva se till att allt går rätt till.....
Och jag äter hästkött med samma aptit som jag äter nöt, gris, får eller fågel. Att jag sen anser att man inte bör blanda olika djurslag i slaktbilarna är en helt annan sak.....
de verkar alltså som att ja skulle kunna ringa till ett slakteri imorrn å fråga efter en häst hur som helst! de är ju sjukt... och att rädda hästar från slakterier det är verkligen sjukt.