Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt.
Det är bara att läsa här på Buke så inser man kunskapsnivån på stora delar av läsekretsen.
Det du påstår och fler med dig, är att ST bryter mot passhanteringen. Är ju lika självklart att det skall makuleras vid dödsfall som du anser att folk ska veta att jämföra passet med den individ som man skall köpa. Det borde ju även du förstå varför.
Ännu mera skrämmande om man kan göra en dyl sak över telefon/mail för det innebär att vem som helst kan ringa/maila och dödförklara vilken häst som helst.
Så du ser inte att det faller på ren rimlighet?
Jag håller med dig, man är skyldig att se till att det är rätt papper till hästen man köper.
Men, hur ofta utförs ID-kontroller?
Haha ja för min kunskapsnivå är säker jävligt låg bara för att STC tillåter mig att regga min häst som död och behålla passet som minne. Hej liksom.
Som sagt.
Det är bara att läsa här på Buke så inser man kunskapsnivån på stora delar av läsekretsen.
Tja, valet är ditt om du läser in det så. Dock inte så jag skrivit. Har varken skrivit, läsa i denna tråd eller forumdel, utan här på Buke.
Men visdt blev det bra när du kunde vända bort övrig rimlighet kring passhanteringen till att jag skrivit att du inte kan nått. Enklaste sättet att försöka dölja sina egna misstag är att lägga ord i andras munnar/inlägg.
Om det var grönt så var hon inte registrerad i tredje stamboken
Ojojoj.
Ni menar allstå att ST begår brott?
Passen skall makuleras på ett eller annat sätt och att ringa in/maila in och sen kunna lägga passet i byrålådan är som gjort för hästhandlarbusiness där man kunde få välja stam på sina hästar.
kl
Personligen skulle jag bli helt galen om en häst jag kört till slakteriet, och som ST reggat som död, helt plötsligt skulle dyka upp, för att nån "räddat" den.
Därför åker jag själv med mina hästar, och är med när de skjuts.
Har ni nåt samvete i kroppen ringer ni upp de som ägt hästen när den skulle slaktas, och berättar vad som hänt!
Oj, vilken tråd. Nej, det är inte olagligt att ha, eller sälja hästar utan pass, om de inte ska förflyttas. Men - jag håller med den här skribenten, om jag har kört en häst till avlivning istället för att ta ut slaktbil till gården måste det ju vara helt omöjligt och uteslutet att någon "räddar" hästen? Jag blir mörkrädd.