Köpa häst nu- hämta sen

Sv: Köpa häst nu- hämta sen

Jag föredrar att lägga handpenningen i samband med att man skriver kontrakt. Då står handpenningen och regleringen av denna inskriven i kontraktet, jag brukar lägga till en kvittensruta längst ner på kontraktet där hanpenningen kvitteras (om man betalar den kontant eller med postväxel).

Absolut tycker jag att kontraktet ska skrivas INNAN eller i samband med handpenningen, annars vet ju ingen av parterna vad som egentligen är bestämt. När ska handpengen betalas tillbaka, vad händer fram till genomförande av köp, vad gäller för avhämtning, försäkring etc?

Kontrakt först, pengar sedan. Så undanröjs mycket tandgnissel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 179
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 765
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 630
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka