Köpa häst igen?

asaria

Trådstartare
Vet inte riktigt vilket forum, men testar här.

Jag har under det senaste året varit utan häst. Jag hyrde ut henne på foder, Till en början bara några månader men det blev tillslut ett år.
Varför jag hyrde ut henne var av många anledningar.

Nu tar kontraktet slut men jag tror att fodervärden vill förlänga det. Min häst är 21 och jag vill ha en liten yngre häst.

SÅ nu är frågan, ska jag köpa ny häst eller är det en dum idé ? :confused:
Jag har nyss slutat gymnasiet, har inga planer på att börja plugga igen inom de närmsta åren.
Bor hemma minst ett år till och har jobb i ungefär ett år till. Ett jobb där jag jobbar en hel del udda tider och det känns som jag får så mycket fritid. Jag har nästan klättrat på väggarna de senste året då jag inte haft häst.
Mina föräldrar har betalt till mig förut men nu skulle jag få betala allt själv. Och jag har råd med marginal just nu.

Jag är även rätt sugen på att kanske skaffa en hund i ställt, men då min kille är grymt allergisk är det nog inte riktigt läge just nu..

Så snälla hjälp mig, är det en dålig idé att köpa häst? I det läget jag befinner mig i just nu ? :crazy:

Senast ändrad:
Sv: Köpa häst igen?

ta en yngre häst på foder ett år och se om du har tiden, pengarna och lusten! Trivs du och har tur kanske du kan få köpa loss hästen sen.

Bli medryttare, börja rid på lektion...
Man måste ju inte äga en häst för att ha en så att säga. Skönt också när man inte har något fast jobb så att man vet att man klarar sig!!

Bli medryttare, börja rid på lektion...
Man måste ju inte äga en häst för att ha en så att säga. Skönt också när man inte har något fast jobb så att man vet att man klarar sig!!

Men nu är ju grejen den att jag red lektion en gång i veckan och red min kompis häst en gång i veckan under det året jag haft min häst på foder och kännde att det var inte tillräckligt..

Jag är även rätt sugen på att kanske skaffa en hund i ställt, men då min kille är grymt allergisk är det nog inte riktigt läge just nu..

Finns hundar för allergiker också. Grannen är allergisk men har en pudel, hört att bichon frise (de och pudlar fäller tydligen inte hår på samma sätt som andra hundar och klipps dessutom) också är en bra ras för allergiker samt rhodesian ridgeback. Hellre att du skaffar en hund än en häst i detta läge..
Eller ev en foderhäst? Den kan du ju lämna tillbaka om du behöver det?

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 572
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
2 205
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka