Köpa häst från Tyskland?

B

Balance

Någon här som gjort det? Har ni isf åkt dit och provridit eller har ni sett bilder/video och bestämt er ändå?
Har hästen motsvarat era förväntningar?

/Balance

Sv: Köpa häst från Tyskland?

Jag har köpt tre hästar från Tyskland. Inte åkt o tittat på någon av dom.

Den första var ett avelssto som jag "kom över" billigt, hon har absolut motsvarat mina förväntningar, jag tjänade in henne på första fölet...

De andra två var dyrgripar, en unghingst och ett dräktigt avelssto för ganska mkt pengar. Jag köpte dessa på meriter och stam, samt att jag gillade det jag såg på bilderna. Gick på magkänslan kan man väl säga.

Är mer än nöjd!

Sv: Köpa häst från Tyskland?

Jag har köpt både från danmark o tyskland och gjort som wrangler gått på magkänsla och även på vad/hur dom svarat på mina frågor (så man får en ide om hur kunniga som är,speciellt som jag köpt av privatperson)
tysklandshästen fick jag video på så där kändes det toppen

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 458
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 138
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?