S
Swannie
Har velat ha en alldeles egen vovve ända sedan jag var en tvärhand hög, men sålänge jag var "barn" och bodde hemma så var det tvärt nej...nu är jag iallafall "stor" och vill förverkliga min dröm, men... kanske en underlig fråga, men när vet man att man är "redo" att skaffa hund? som ung vuxen är det ju en massa som händer i ens liv och mycket kan förändras på kort tid. Anser ni det oansvarigt att skaffa hund innan man har ett totalt ordnat liv med jobb som man kommer ha i hundra år och köpt lägenhet etc etc? Hur jobbigt är det för en hund att flytta egentligen? förlåt mig mina korkade frågor...Vore det kanske bättre att ta sig an en lite äldre omplaceringshund än att skaffa valp?
Sen är det ju den eviga frågan med ras också...Jag är själv bara lite lagom aktiv och kan inte ha en hund som kräver flera timmars aktivitet om dagen, även om det säkert skulle bli en hel del stallhängande för min framtida vovve. är det någon som har erfarenhet av New Foundlandshundar? Har alltid drömt om en sådan, och vill gärna höra vad ni har att säga om den rasen...
Sen är det ju den eviga frågan med ras också...Jag är själv bara lite lagom aktiv och kan inte ha en hund som kräver flera timmars aktivitet om dagen, även om det säkert skulle bli en hel del stallhängande för min framtida vovve. är det någon som har erfarenhet av New Foundlandshundar? Har alltid drömt om en sådan, och vill gärna höra vad ni har att säga om den rasen...
Senast ändrad av en moderator: