Köpa fölet i magen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Papaya
  • Startdatum Startdatum
P

Papaya

Jag har köpt unghästar osv innan men aldrig något "i magen". Jag känner ett sto jag uppskattar mycket högt som är dräktig nu. Jag vet inte om fölet är till salu, det kommer nedkomma i vår/försommar.

Hur har ni gjort om du vill ha ett föl som ännu inte sett världen? Tingat? Betalat handpenning? Vad vågar man göra med tanke på ev förlossningsskador osv?

Sv: Köpa fölet i magen

och om fölet föds dött eller allvarligt skadad osv så är handpenningen förbrukad?

Tinga eller köp men teckna en föl och fosterförsäkring med det belopp som du ska/har betalat. Då blir du ju garderad för vad som händer i framtiden och har en försäkring på din häst redan från början.

Jag har tingat föl i magen, men betalde inget i förväg. La handpenning när fölet vet. besiktigades ca 1 månad gammal och betalade slutsumma när fölet lämnade sin mamma och flyttade.

Jag har sålt ett föl i magen, men tog ingen HP då jag ville se att allt såg bra ut med fölet först. Efter fölet var fött friskt skrevs kontrakt och HP betalades.

Ska fölet betalas redan i magen, känns väl Masses förslag om foster- & föl försäkring som ett bra alternativ.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 350
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 612
Senast: iNHALE
·
Avel Måste få skriva av mig. Idag hittade de ett dött föl i hagen på lösdriften där jag haft mitt avelssto som inte var dräktigt enligt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 826
Senast: athena
·
Ekonomi & Juridik Jag har köpt ett sto som var dräktigt i ca 8:e månaden för 50 000 och kontrakt är skrivet där det står att hon är dräktig med en viss...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 042
Senast: Similitude
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka