Köpa foder till företag

J

JohannaU

det här kanske är en fråga som är svår att besvara ;)
men vi har fått en uppgift i skolan som innebär att vi ska driva en ridskola. Och ett utav problemen vi ska lösa är att vi ska köpa foder åt 5 D-ponnyer 3 C-ponnyer och 2 B-ponnyer alla hästarna går normalt arbete mot det lättare hållet.

Min fråga är då hur mycket foder brukar man köpa in till så många hästar och hur mycket kostar det att köpa åt ett företag?

Hoppas ni kan svara:p

Sv: Köpa foder till företag

Du får helt enkelt sätta dig och göra ungefärliga foderstater för hästarna och utifrån det sedan räkna ut hur mycket foder du behöver. Det du får tänka på är vilka lagringsmöjligheter det finns och på det sättet se för hur lång tid du kan ta hem foder.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
998
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 389
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat