Köpa bil?

Sv: Köpa bil?

Nej det kan man inte. Min styvpappa köpte en automat...en dag så gick det bara inte att backa bilen. Växellådan var paj. Kommer kosta dom över 30 tusen att byta. Skulle aldrig skaffa automat om man inte tvingade mig eller jag bodde i Stockholm med alla dessa köer....du kan ju tex inte putta i gång en automat eller knappt bogsera den utan riskera skador på lådan.

fast - växellådan kan rasa även på manuella. Hur mycket det kostar beror på bil.

Jag har varit med om att det BARA gick att backa bilen - och det var en manuell. På min Ford Sierra slet jag ut växellådan på 8000 mil - det var en manuell (och ett fabrikationsfel).

Nu kör jag åtta år gammal automat och ser egentligen inga nackdelar annat än i riktigt jäkligt snorhalt väglag. Jag skulle vilja kunna koppla ur.
 
Sv: Köpa bil?

Köp inte privat, av den anledningen. .

Köp alltid av en välrenommerad handlare.
Det finns gott om små och oseriösa bilhandlare som låter bilaffären bli den svartaste mardröm.
Stor bilhandlare = större resurser och möjligheter att hjälpa till om bilen strular.
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 255
Senast: Fetaost
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 371
Senast: NilHe
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 361
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 795
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp