SaraMara
Trådstartare
Ja alltså, jag skojade lite, men jäklar vad jag blivit avkastad, gnagd på och trampad på av shettisar... En särskilt charmig liten rackare som skavde av oss barn under staketet för att sen kuta hem minns jag extra väl. Men, vi lärde oss rida och intresset prövades och bestod.Ondsint? Vad är det för shettisar du träffat? Om du bor i Skåne är du välkommen att hälsa på mina. De är endast hanterade av vuxna och alla stallägare har tyckt att de är fantastiskt snälla. Har några stallägare som försök köpa dem faktiskt
Har t.ex. en valack på 110-115 cm som både kan gå på barnkalas med ungar hängandes i haserna, samtidigt som han är pigg och framåt för att det ska vara kul för en vuxen att köra. Anpassar sig helt efter ryttaren, pigg och framåt för den som vill men även en oerfaren ryttare kan rida honom ”själv” ute, dvs utan att en vuxen behöver hålla honom. Har under de 10 år jag haft honom aldrig rymt, är rädd för elen i tråden.
Det finns guldkorn i form av shettisar. Problemet är snarare att folk inte är villiga att betala. Inte ovanligt att man ser köpesannonser från folk som vill ge max 5000:-, och då ska utrustning ingå.
Jag vet att det finns fina shettisar, men tror ändå att det blir väl kämpigt utifrån förutsättningarna jag har.