Köpa äldre hopphäst

M

MHFA

Jag skulle vilja veta hur det gått med er som köpt äldre hopphästar som redan gått höga hoppklasser? har ni kunnat fortsätta tävlat lite högre klasser och hur länge? om de varit fräscha länge osv.?
självklart beror det från häst till häst.
Vet inte riktigt var denna tråd ska ligga , men prövar här :)

Tacksam för svar!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Köpa äldre hopphäst

Jag köpte min häst när han var 14 år och det va í slutet av det året så han blev 15 efter typ 3 månader. Han hade gått 140 i hoppning i sina yngre dar och * fälttävlan och La i dressyr. Nu är han 16 år och går som tåget i alla tre grenar. Tävlar mest hoppning på 120 nivå men även testat på dom andra grenarna med placeringar. Och han verkar fortfarande tycka att det är jätte kul :D
Han känns jätte pigg och fräsh och kommer förhoppningsvis att kunna tävlas i några år till :D

Sv: Köpa äldre hopphäst

Hej. vår familj köpte tillbaka en c ponny som vunnit sm med min moster. när jag fick honom var han 29 år och var jättepigg! vi hoppade bana på 105-110 hemma utan problem.tävlade som högst LB. en häst på miljonen men man ska veta att även gamlingar kan;) han var alt en riktig kämpe min lilla killyreagh pride. så att köpa en äldre hopp häst är nog inget problem;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 567
Senast: tara
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 997
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 182

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar