Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst kan jag polisanmäla men jag har bara ett namn och ett mobiler på oregistrerat kontantkort samt konto nr kan man få fram vem det är då? Polisanmäler gärna för jag är så förbannad. Har skickat ett sms och skrivit att 1.jag sålde en sadel för att kunna köpa en annan = nu är jag sadellös (inte helt sant för jag har fler sadlar)
2. Jag har inte råd att köpa en annan nu (sant)
Och att det verkligen inte var snällt inte för att jag tror hon bryr sig ( om det enns är en hon de kan ju lika gärna vara en han med fejkat namn)
Ska se fall hon svarar. Jag e ganska mesig i telefon så min kompis (kille) ska ringa han är lite bättre än mig o säga till folk (inte för jag tror hon svarar)
Men om det funkar o polisanmäla med se uppgifter jag har så ska jag definitivt göra det. Så kanske hon inte lurar fler.
 
Du polisanmäler med den information du har. De kan ju kontrollera vem kontot tillhör.

Har du fördjupat efterforskningarna om du kan hitta något mer på henne.

Meddela genast via SMS att du under morgondagen, torsdag, kommer att lämna polisanmälan om du inte under kvällen fått ett kollinr.

Har du skrivit ut annonsen?
 
Jag har inte skrivit ut annonsen då det var jag som hade en sökes annons. Hon svarade på den men jag har kvar all konversation med henne på mobil o mail. Min kompis kommer meddela om polisanmälan. Jag ska ändå till polisen och hämta ut mitt pass nästa vecka så får väl anmäla då..... Ska kolla vad jag kan göra på nätet fy jag orkar verkligen inte är så sjukt besviken gör jag ville ha just den sadeln i den storleken o färgen:( oftast finns den ute i 17tum men jag behöver som sagt 16,5 o satte därför in en egen annons ....
 
Visst kan jag polisanmäla men jag har bara ett namn och ett mobiler på oregistrerat kontantkort samt konto nr kan man få fram vem det är då? Polisanmäler gärna för jag är så förbannad. Har skickat ett sms och skrivit att 1.jag sålde en sadel för att kunna köpa en annan = nu är jag sadellös (inte helt sant för jag har fler sadlar)
2. Jag har inte råd att köpa en annan nu (sant)
Och att det verkligen inte var snällt inte för att jag tror hon bryr sig ( om det enns är en hon de kan ju lika gärna vara en han med fejkat namn)
Ska se fall hon svarar. Jag e ganska mesig i telefon så min kompis (kille) ska ringa han är lite bättre än mig o säga till folk (inte för jag tror hon svarar)
Men om det funkar o polisanmäla med se uppgifter jag har så ska jag definitivt göra det. Så kanske hon inte lurar fler.

Tänk igenom ett par gånger om du ringer.
Var inte otrevlig så ni själva blir anmälda.. Sjukt men så fungerar det.
 
Hon svarade så klart inte min kompis är hur trevlig som helst så han hade inte sagt något dumt han jobbar med kundservice så han är bra på att ta folk. Han lyckades iaf googla fram lite mer uppgifter på denna person än vad jag lyckades med han hittade tom hennes fb sida så nu har jag sagt vad jag vet till polisen. Telefoner var oregistrerat kontant kort men om man googlade på själva numret så kom det upp i andra konversationer tex på fb sidan.
 
Jag har inte skrivit ut annonsen då det var jag som hade en sökes annons. Hon svarade på den men jag har kvar all konversation med henne på mobil o mail. Min kompis kommer meddela om polisanmälan. Jag ska ändå till polisen och hämta ut mitt pass nästa vecka så får väl anmäla då..... Ska kolla vad jag kan göra på nätet fy jag orkar verkligen inte är så sjukt besviken gör jag ville ha just den sadeln i den storleken o färgen:( oftast finns den ute i 17tum men jag behöver som sagt 16,5 o satte därför in en egen annons ....

Jag köpte en 17 tum wintec hopp som visade sig vara 16,5 tum.
Visst, jag får plats i en 16,5 tum men hade helst velat ha 17 så lite grinig blev jag.
Hade sadeln inte passat hästen hade jag krävt återköp.
 
Jag köpte en 17 tum wintec hopp som visade sig vara 16,5 tum.
Visst, jag får plats i en 16,5 tum men hade helst velat ha 17 så lite grinig blev jag.
Hade sadeln inte passat hästen hade jag krävt återköp.


Jag har nog köpt 4-5 Wintec som säljarna sagt varit 17.5 och 18", men som varit 17", vanligast, och t.o.m. 16.5".......
 
Jag har nog köpt 4-5 Wintec som säljarna sagt varit 17.5 och 18", men som varit 17", vanligast, och t.o.m. 16.5".......

Men gud, så många?
Varför är just wintec så svåra att sälja i rätt storlek?

På min sadel stod det till och med 16,5 på en lapp :rage:
så om säljaren bara orkat kontrollera storleken hade det inte blivit fel.
Visserligen skrev hon även att den var inte mycket använd och bara något år gammal också.
Och sadeln har verkligen tecken på slitning, aldrig sett en så sliten wintec. De kan ju se ut att vara i nyskick i en evighet :p
Men jag godtog det också eftersom om den ändå såg så sliten ut, så måste den vara av äldre modell = passa svängd rygg.
Jag hade rätt :D

Just ja. Det röda järnet som följde med var nog inte i ursprungsvidd, märken efter tryck från ovansida och lika vid som mitt vita.
 
Men gud, så många?
Varför är just wintec så svåra att sälja i rätt storlek?

På min sadel stod det till och med 16,5 på en lapp :rage:
så om säljaren bara orkat kontrollera storleken hade det inte blivit fel.
Visserligen skrev hon även att den var inte mycket använd och bara något år gammal också.
Och sadeln har verkligen tecken på slitning, aldrig sett en så sliten wintec. De kan ju se ut att vara i nyskick i en evighet :p
Men jag godtog det också eftersom om den ändå såg så sliten ut, så måste den vara av äldre modell = passa svängd rygg.
Jag hade rätt :D

Just ja. Det röda järnet som följde med var nog inte i ursprungsvidd, märken efter tryck från ovansida och lika vid som mitt vita.
ja det är ju sååå svårt att hitta den lilla vita lappen under stigläderflärpen ;),
 
Det har gått precis en vecka och jag vet att det kan ta tid men hon kan inte visa mig något kvitto på att sadeln är inlämnad/skickad har man lämnat in får man ett kolli id så man kan följa paketet. Fall hon verkligen hade lämnat in sadeln så hade hon nog blivit lite mera upprörd typ oh vad konstigt och borde skickat kvitto/ringt mig o posten tex.... Nu finns det ju ingen sadel för allt var fejk. Gjorde en vän förfrågan på fb för o visa henne att jag visste vem hon var.Hon fick panik och stängde hela sidan. Men via fb sidan som kunde kopplas ihop med hennes tel nr så hittade vi adress o sådant.
Polisanmälde som sagt via 114 14 kännde lite konstigt har aldrig anmält något förut. Men tanken är ju att stoppa henne från att fortsätta. När allt var färdigt smsade jag bara henne att nu har jag polisanmält dig xxxxxx ( hennes riktiga namn som vi hittade) .
Satte även in en notis på h-net vet inte fall man får göra det ..... Skrev på köpes sidorna att man skulle vara försiktig så man inte blir lurad för att jag blivit det. såklart inga namn och sådant

Gissa vem som svarar på annonsen :O fast på en ny mailadress
Hejsan det är jag som lurade dig ville bara säga förlåt osv hon skrev att hon hade lurat två andra. Jag tänkte vaddå förlåt jag förlåter dig fall du sätter in mina pengar.....du ska få se men jag får inga pengar för än i slutet av månaden .
Ja de tror jag så mycket jag vill på men förhoppningsvis blev hon lite skrämd och kanske inte lurar fler.
 
@DarkInNight jag vill också hitta en wintec 16,5 hoppsadel måste vara brun så nästa gång du eller @palle får fel så kontakta mig :laugh:
Min arab har kort rygg så större blir förlångt för honom, hade en 17,5 wintec förut som jag haft till en annan häst den var jätte mkt förlång :/

Dock gjort en bra affär igen köpte ett novabett för 50kr + frakt till lilla shettis o idag kom det jättefint inga märken eller något.
 
Haha, absolut @kattan1974 . Eller om du hittar/köper en sliten svängd wintec i valfri färg (dock helst svart) i strl 17 och har vägarna förbi dalarna så kan vi byta :D.
Min är dock ljusbrun/NewMarket tror jag det heter?
 
Kollade för skojs skull i en facebooksgrupp jag är med i, hittade en annons från mars om en wintec ljusbrun i strl 16,5 tum. 1500 kr plus frakt. Vet ju dock inte om den finns kvar till salu :)
@kattan1974
 
Åhhhh jag vill ha ljusbrun jag hade en svängd wintec som inte var sliten köpte den helt ny o hästen skadade sig och jag skaffade ny häst annan sadel så den hängde mest bara i stallet. Sen hästuppehåll och ny häst han kunde inte alls ha den sadeln som sagt sadeln hängde jag orkade inte göra något tillsist fick jag ett skambud o sålde den alldeles för billig. Den var inte sliten alls.
 
Just nu är det semester tider o pengarna tog från hästkontot, det behöver vara pengar där för vi ska dea ut. Vargtänder så de blir inge sadel köp just nu :( annars hade set varit en rimlig summa hade tänkt mig o kunnabetala mellan2000-3000 beroende på skick
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 624
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 772
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp