Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
skulle sälja ett pannband 50kr. tjejen som skulle köpa det skickar flera gånger och undrar varför hon inte fått något pannband. jag fick aldrig några pengar ju. sen skickar hon flera månader efter och frågar efter pannbandet. jag har fortfarande inte fått några pengar. har kollat att jag skrev rätt kontonummer. så uppenbarligen har ju hon gjort fel nånstans. det som stör mej är ju jag får framstå som lurendrejare för att hon inte kan göra rätt.
 
Jag annonserade min Bugaboo-barnvagn i helgen för 1500 kr. Jag tycker att det är ett helt okej pris, för det medföljer en del extratillbehör och vagnen är fin förutom slitna framhjul. Jag skrev i annonsen att jag köpte den beggad, så jag vet inte mer än infon som står i min annons. Fick detta svar:
Hej ! Hur gammal är den ? Va sägs om 700 då de sijer
mycke slitet ut på
julen ?


Jo, eller hur att jag dumpar den till mindre än halva priset till en idiot som inte ens kan skriva under med sitt namn... Det står i annonsen att framhjulen är slitna men att det går bra att köra ändå, och det går inte att se på bilden hur hjulen ser ut.
 
Kan meddela att Lokselen jag sålde förra veckan blev en smidig affär. Jag fotade selen visad ev defekter o var en rem saknades hon skickade pengar redan samma kväll hon fått fotonen , sen tog jag en blöjkartong ( jobbar på ålderdomshem) för de har perfekt storlek stoppade ner selen som vägde 7kg och skickade i väg med schenker för 120kr. Smidigt o alla nöjda o glada på mindre än en vecka har selen kommit fram till nya ägaren hon skriver o tackar o är supernöjd :D hon får en mkt billig loksele till sin lilla shettis kan vara svårt o hitta så små. Jag får bort den gamla selen som mest ligger i skåpet o tar plats o som jag absolut inte vet hur jag ska sätta på för den ska ligga bra (= vi nöjer oss med bröst selen) så det kan ju bli bra, köpte också ganska nyligen fleecetäcke med hals på hästnet billigt som var mkt finare än vad jag trodde det skulle vara till det priset :) däremot sitter jag nu inne på en 14(????) tums ponnysadel som jag köpte på tradera nog e kanske sitsen 14 men otroligt lång anläggnings yta så lilla damen kan inte ha den:/ har lagt ut den på annons igen men får mest mailvänner....
 
Haha! sånt där är ju humor när det bara blir så otroligt absurt!

:p:D

Du ska inte passa på att erbjuda hemleverans eller åtminstone stå för frakten? ;)

Ja men eller hur!

Störigt med såna, på riktigt 8kr? När jag begär 20kr för en knappt använd felfri vara?
Jag kan inte på något sätt anse att jag tar för mycket betalt för den liksom...

Folk är idioter!

Tur det finns såna bra människor som vi :D
 
Kul tråd. Har både sålt och köpt grejor på nätet och tycker att det funkat för det mesta riktigt bra.
Men det är klart att några affärer har varit lte små lustiga. Speciellt en som var spekulant på min 2år gamla Boj transport i ny skick. Mor o dotter kommer först och tittar och är super nöjda. Sedan kommer fadern och ska göra upp affären. En mycket misstänksam man som är övertygad om att bli lurad. Han kommer vid 3 (!) tillfällen och provdrar och undersöker transporten. Tillslut vill han göra affär och viftar med ett kontrakt där jag ska intyga att allt är orginal, inga delar bytta efter besiktning (gjord ua 2 veckor innan) och att jag ska lämna garanti på transporten:banghead:
Då hade jag ledsnat på denne lille man för länge sedan och meddelade att transporten inte längre var tillsalu.
Går in och lämnar spekulanten med min man som har mer tålamod än mig. Efter några försök att få min man att övertala mig till att skriva på kontraktet han skrivit ger han upp och köper transporten kontant. Men lyckas få min man att lossa på varenda mutter för att visa att dessa inte rostat fast. Min snälla man informerar köparen om att dessa nu måste dras igen om ett tag så dom sitter nu när han lättat på dom . Den osäkra köparen bleknar om näsan och muttrar fram ett ja visst och åker.
Vi skrattar gott åt den här historien så fort vi ser en liknande transport:rofl:
 
Jag håller på och letar häst och skickar förståss en del mejl angående hästar som jag tror skulle kunna passa mig. Det som jag bara är så otroligt less på är säljare som inte svarar, eller de som först är snabba att svara sedan slutar.. Jag bor i ett område som tycks vara lite av ett svart hål när det gäller hästar, så de flesta hästarna verkar finnas ett par timmars körväg härifrån. Då vill jag gärna se en bra film och bilder på hästen innan jag bestämmer mig om jag ska åka iväg och kolla.

Har flera gånger hittat vettiga hästar, fått svar på mejlen och blivit lovad både mer bilder och film - men sen blir det tyst.. Känns sådär lagom oseriöst från säljarens håll. Om hästen blivit såld eller det blivit ändrade planer kan man väl meddela det så man vet om man ska leta vidare eller fortsätta vänta?
 
Letar också häst och börjar tro att jag aldrig kommer hitta någon.
Jag ringer helst och inte mailar, och ber då om film om det är långt att åka.

Massa annonser där det står att man ska ringa och inte maila, och så svarar inte annonsören.
Om hon/han fått massa intresserade så kanske man bör ta bort annonsen ett tag?

Hästen är såld- ta bort annonsen då.

Hälften av vad som står i annonserna stämmer inte när man pratar med säljaren.
En häst som är utannonserad som 1.70 har vips växt lite och är 1.78 .
Står i annons att hästen är snäll att rida ut ensam på, vid samtal med säljaren så framgår det att hästen
är dum när man rider ut själv, men det gör ju ingenting säger säljaren man behöver ju inte rida ut varje dag.

Lite tröttsamt, men fortsätter jakten på min framtida häst.
 
Fick nyss tömmarna sålda på ett kick! Betalning samma kväll som hon sa att hon ville köpa trots hon var ute på semester :)

Smidigt värre, det tackar jag för :)

Men de där ridstövlarna verkar bara dra åt sig jobbiga köpare. Kommer nog bli att de blir kvar tills jag börjar tävla om ehrm.. Säkert inom något/flera år eller så :angel:
 
Jag tycker också om Swish!

Det går så snabbt och framförallt är det smidigt, behöver inte ens in på internetbanken och krångla.
Säljaren behöver inte heller logga in på banken för att kolla så pengarna kommit fram.

Himla bra uppfinning som spar tid :)
 
Jag brukar ju göra så bra affärer har gått så bra o aldrig blivit lurad. Men nu har jag visst gått på en nit. Ja jag vet att man bör skicka med blocketpaketet osv men nu gjorde jag inte det och får väl skylla mig själv. Har dock gjort flera sadel affärer förut som funkat o jag vill väl tro gott om alla. Bestämde mig för att sälja min bomlösa sadel då jag inte använder den så mkt så satte ut annons på h....net den blev såld direkt på samma dag skit smidigt. Glad som jag var så satte jag in en sökes annons för jag vill ha en wintec hoppsadel brun 16,5 tum. Får mail samma dag med bilder osv hon skriver att hon kan går ner lite i pris vid snabb affär. Priset är rimligt för vad en sån sadel kostar beg så så långt inget konstigt. Jag fråga fall hon kan skicka med schenker för detär billigare men hon svarar att hon inte har något ombud nära så hon skickar med posten, men hon säger att hon står för frakten så då bryr jag mig inte.
Hon säger att hon kan skicka det från sin Ica sammakväll fall jag föröver pengarna. Får både konto nr o swisch. Har aldrig använt swisch så jag säger att då måste jag fixa det när jag kommer hem. Får sms under kvällen att nu tänkte hon åka till Ica o skicka så kunde jag sätta över pengarna. Jag svarar att jag inte kommit hem. Ok säger hon men jag gör mig i ordning för att åka. Sen får jag sms hur går det, jag har köpt en kartong nu.... Pengarna försöver med swisch o hon säger hör gärna av dig när sadeln kommit fram.
Glad i hågen så hittar jag ett vitt koppgärn som min häst behöver i wintecsadlar mailar o köper det direkt. (Var det du @EmmaN ?) får det i lådan direkt så sabb o smidig affär.Dock har ingen sadel dykt upp på en vecka.Posten brukar ju vara snabb står på hemsidan att det ska komma fram direkt. Jag har flera gånger smsat och försökt få henne att skriva kolli id osv för att kunna spåra paketet. Hon svarar alltid vänligt men säger jag skickar det när jag slutar jobba osv. Trots påminnelser så kommer inget paket id. Så jag får väl finna mig lurad o stå här utan sadel för råd o köpa en till det har jag inte. Långt inlägg jag vet behövde bara skriva av mig :(

Kan dock berätta att det blev en bra affär också förra veckan. Hade köpte en förstor sadel till ponnyn på tradera ( finns inte så många o välja på i 14tum denna hade förlång anläggningsyta) satte in annons på h-net o får svar från en i närheten som vill komma o kika på sadeln. Hon undrar om jag är intresserad av en mindre sadel då de köpt en för liten. Sagt o gjort hon kommer o vi provar deras sadel på ponny o den ligger helt okej och är jättefin så vi byter helt enkelt. Alla nöjda och glada.
 
@kattan1974 - polisanmäl. Du kan vara en i mängden där din anmälan kan göra stor skillnad vid en ev. dom.

Meddela att du nu kommer att polisanmäla, och gör det. Jag har för mig att du kan anmäla vissa saker via nätet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 624
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 772
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp