Kontrakt för att ha hund på träning

Migo

Trådstartare
Försöker hitta ett bra kontrakt för att ta emot/lämna hund på träning. Eller för all del, långvarig hundvakt.

Tips på vart färdiga kontrakt kan finnas eller vad som bör finnas med? (försäkring, vem står för självrisk under tiden, vaccinationer, förväntat resultat, kostnad, foder, tidsperiod, ansvar för visning inför försäljning, osv osv)

Jag har massa kontakter som tar emot på tränibg, men få som har kontrakt...

Det är väl ganska vanligt att hästar lämnas hos beridare/tränare. Kanske är det mer vanligt med kontrakt där och något du kan låna och liksom anpassa till hund?

Annars tror jag det bara är att börja skriva ihop något och sedan be flera att läsa och komma med synpunkter.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 709
Senast: s957
·
Hundhälsa Jag och min sambo funderar på att åka till Gran Canaria i november. Vi har två Chihuahua killar som vi har svårt att hitta hundvakt till...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
15 258
Senast: super
·
Övr. Hund Hej jag behöver lite hundmänniskors input. Under brf:s årsmötet diskuterades den stora frågan vem som nu glömt att plocka upp sin hunds...
Svar
19
· Visningar
2 255
Senast: Grazing
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka