Kontaktskydd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Vad finns det egentligen för kontaktskydd? Det finns ju petskydd, men det är liksom för lite till min kille på 4,5 år som drar i hela kontakten. Han är rätt stark för sin ålder har jag kommit på så det är liksom ingen svår match för honom att slita loss hela kontakten.

Någon som har tips?
 
Sv: Kontaktskydd

Men varför låter du honom hålla på?! :eek:
En 4,5-åring ska väl för sjutton inte ha sönder husets inredning - eller?! Hur mår han egentligen?

Kort sagt: det är inte petskydd du behöver, utan annan hjälp!
 
Sv: Kontaktskydd

Jag håller med Soffiplopp. Ett barn på nästan fem år ska man kunna säga till muntligen, har du pratat med honom och förklarat vad som händer?
 
Sv: Kontaktskydd

Nej petskydd behövs inte, det har jag redan i hans kontakter och på brorsans kontakter, men jag behöver nåt som håller kontakten på plats, som håller lite mer än de korta skruvarna som sitter där nu.

Det ÄR intressant att se hur det ser ut inuti, det kan väl vem som helst förstå?

Detta är för övrigt inget som hänt nu och ännu är ingen kontakt avsliten, men en är lös, han har säkert varit på och pillat på den. Jag tänkte däremot förhindra att större problem uppstår genom att sätta ordentliga kontaktskydd på de två kontakterna i hans rum.

Eftersom tapeten är rolig att dra i så vill jag inte att det blir värre saker han får för sig. För med hans fantasi och hans nyfikenhet så kan han hitta på en del.

I januari i år pratade vi med psykolog, han och jag och enligt henne är han en fullt normal 4 åring men med mycket nyfikenhet och en begåvning som han inte riktigt kommit på att använda till andra saker ännu. BVC säger samma sak, vissa barn har mer ideer än adnra, och just därför har jag satt fast fönstret med kedja så att ungen inte trillar ut, därför används petskydd på barnens rum och just därför har jag grind för trappan. Och just därför vill jag förebygga att han drar loss hela kontakten......
 
Sv: Kontaktskydd

Jag håller med Soffiplopp. Ett barn på nästan fem år ska man kunna säga till muntligen, har du pratat med honom och förklarat vad som händer?

Inte just nu faktiskt. Har gjort när han var yngre men inte NU, och som jag sa, detta hr inte hänt NU utan tidigare. Och ska jag vara helt ärlig så kan det också vara hans säng som slagit emot elelr hans byrå när han möblerat om. Dock vet jag att han är stark och att jag inte för fem öre skulle bli förvånad över om han drog i den. Jag vill bara förebygga att han drar loss den ännu mer nu när den dessutom är lös. Vill vara ett steg före honom ibland liksom.

Kanske hjälper det att prata med honom om det, för han går inte ut på vägen efteroms han kan bli överkörd och han ser sig om i traffiken av samma orsak.

Förresten kom jag på at det smidigaste vore att kontakta makens förra jobb som håller på med plåt och liknande, och be dem att göra ett skydd man helt eneklt sätter över kontakten och skruvar fast med längre skruvar. man kan helt enkelt ordna så att man kan ha i en/två kontakter i uttagen och ha plåten om, men måste skruva ner den när man ska flytta lampan eller vad det nu är. Och det är inget som jag gör särskilt ofta.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 800
Senast: Grazing
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: ginnies
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 995
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp