Sv: Kontaktskydd
Nej petskydd behövs inte, det har jag redan i hans kontakter och på brorsans kontakter, men jag behöver nåt som håller kontakten på plats, som håller lite mer än de korta skruvarna som sitter där nu.
Det ÄR intressant att se hur det ser ut inuti, det kan väl vem som helst förstå?
Detta är för övrigt inget som hänt nu och ännu är ingen kontakt avsliten, men en är lös, han har säkert varit på och pillat på den. Jag tänkte däremot förhindra att större problem uppstår genom att sätta ordentliga kontaktskydd på de två kontakterna i hans rum.
Eftersom tapeten är rolig att dra i så vill jag inte att det blir värre saker han får för sig. För med hans fantasi och hans nyfikenhet så kan han hitta på en del.
I januari i år pratade vi med psykolog, han och jag och enligt henne är han en fullt normal 4 åring men med mycket nyfikenhet och en begåvning som han inte riktigt kommit på att använda till andra saker ännu. BVC säger samma sak, vissa barn har mer ideer än adnra, och just därför har jag satt fast fönstret med kedja så att ungen inte trillar ut, därför används petskydd på barnens rum och just därför har jag grind för trappan. Och just därför vill jag förebygga att han drar loss hela kontakten......