Konstigt med tilläggsreg. av fullblod, nån som har någon idé?

Amelique

Trådstartare
Hej!

jag har ett fullblodssto som jag köpte förra våren från uppfödaren, i augusti bestämde jag mig för att tilläggsregistrera henne i ASVH för att kunna visa henne på 3års nu till våren. Skickade in hennes pass och kopia på kontraktet, fick tillbaka passet efter några veckor med stämpel och ett hästägarbevis. Allt som det ska såhär långt :)
Nu, i februari har hennes uppfödare fått hem ett nytt pass från ASVH tillsammans med en faktura på 1000 kr och ett hästägarbevis där hon står som ägare (hon står också i det nya passet)
Tittar man på Blupsidan finns samma häst registrerad 2 gånger med 2 olika regnr och med olika ägare! Hur har det blivit såhär?

Jag ska ringa dem imorgon fm och höra med dem, de har ju bara telefontid mellan 9-12 så jag tänkte höra här först om någon har nån aning om vad som har hänt!
Jättetacksam för svar :)

Sv: Konstigt med tilläggsreg. av fullblod, nån som har någon idé?

Förmodligen är det någon som rört ihop det. De har p g a de nya reglerna för pass till föl haft ovanligt mycket att göra i höst. Så det har säkert snurrat till lite hos någon med alla papper som kommit in.

okej, tänkte nästan det också. På fakturan står det specifierat "pass ettåring" så det kan kanske stämma... kontigt att dom inte tänkte på att hästen ifråga är 3 år nu ; )

Det skall bara kosta 300kr att tilläggs reg fullblod enligt deras egen sida.

Jag ringde och hörde med dem i förmiddags och det var som jag misstänkte, hon jag pratade med trodde att det måste ha blivit en missuppfattning i och med att hennes pappa är eighty eight keys så att den handläggaren trodde att jag ansökte om ett pass...Konstigt eftersom tilläggsregestreringen gick igenom och blev klar för ett halvår sen, men de har väl haft mycket att göra förstås!
Men nu är allt frid och fröjd :) Tack för hjälpen!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Lånade ut min häst på foder för en månad sen. Läst många skräckhistorier vad gäller fodervärdar så jag var verkligen noga och tydlig i...
Svar
15
· Visningar
2 727
Senast: hoppeloppe
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 093
Senast: Lobelia
·
Avel Var hemma hos en vän idag... Hon hade just fått reda på att hennes pass var felgjort(de hade glömt att skriva in tecken mm på ena...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 005
Senast: Secret04
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka