Konstigt beteende

P

patakyn

Hej, min katt uppför sig konstigt ibland. Vissa kvällar hoppar hon upp i min säng och jag brukar klappa henne. Helt plötsligt lägger hon sig ner och typ suger på täcket samtidigt som hon dreglar och det blir helt blött. Det ser ut som om hon åt från sin mamma eller något liknande. Någon som vet något om detta beteende?

Sv: Konstigt beteende

Det är nog ett "snutt-beteende" från när katten var liten. Min pappas ex har fyra Helig Birma katter och två av dom är syskon och miste sin mamma när dom kjesarsnittades, och dom två står och "trampar" på våra fårskinnsfällar. Den ena kan ligga och trampa där länge, och sådant är också kattungeinstinkt.

Men om du söker runt lite på det så hittar du säkert som förklara bättre.
Men det är inge konstigt med det, en släkting till mig hennes katt dreglar när man klappar henne :p

Hoppas det hjälpte något iallafall.

MVH

En kompises katt brukar snutta på örsnibben. Den katten blev föräldra lös när den va 1 vecka. Så de om katten förlorat mamman i tidig ålder kan det bero på det.

Ngn som vet om detta beteende går att "ta bort"? och hur isåfall?

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 066
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 814
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 870
Senast: Hermelin
·
Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
3 435
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter