konstigaste era katter stoppat i sig?

Sv: konstigaste era katter stoppat i sig?

Hade en gång en helt enorm kattgubbe som älskade kalaspuffar. Glömde man stänga skafferiet så tog det två sekunder så hade han plockat ut paketet och sprungit iväg med det (som sagt, STOR kattgubbe, 11 kg och bara muskler - vet trodde inte sina ögon när katten kastrerades som tvååring)...

Man kunde få honom att göra vad som helst för en kalaspuff, och han åt dem med samma vördnad som en nybliven miljonär äter sin första ryska kaviar :D

Konstigt? Säg något de inte äter istället, det vore lättare...
Hanoo MÅSTE ha popkorn när vi poppar, han brukar få ett eller två innan vi saltar. Chips och ostbågar är han också tokig i, men det är vi betydligt mer restriktiva med. Ost älskar båda (och många andra katter), choklad är de tokiga i, framförallt mörk kvalitetschoklad, och det är ett helsike att hålla dem borta från det (choklad är mycket giftigt för både katter och hundar, om någon missat det).
Ägg är en annan favoriträtt, det får de relativt ofta. Maja blir vansinnig när vi plockar fram kyckling och tinar för att äta själva, kyckling är ju Majamat! :D
Annars äter båda två gärna saker som inte hör hemma i kattmagar (och kräks gärna upp det på klädda möbler eller mattor...). Exempel: aluminiumfolie, plastlock till frysburkar, kartongbitar och biten man river av på mjölkpaketet...

Ja, just det, Maja var uppe i köksskåpen häromdan för att "hämta" popkorn (Ja, hon vet hur man öppnar, damen är för smart för sitt eget bästa). Problemet var att hon välte ner glasburken i golvet :smirk: Husse blev måttligt glad när han kom hem och fick städa upp 1 kg opoppade popkorn med tillhörande glasflisor från golvet...

Sassy skrev:
Ja, just det, Maja var uppe i köksskåpen häromdan för att "hämta" popkorn (Ja, hon vet hur man öppnar, damen är för smart för sitt eget bästa). Problemet var att hon välte ner glasburken i golvet :smirk: Husse blev måttligt glad när han kom hem och fick städa upp 1 kg opoppade popkorn med tillhörande glasflisor från golvet...

:rofl: :D :crazy:

Min katt tyckte om Oboy, det var gått tyckte han till frukost. Då satt han på en egen stol brevid mig och fick först typ ost och sen sin Oboy.

min kisse brukar inte stoppa i sig nått speciellt direkt men han ÄLSKAR risifrutti!

men min systers katt (som är bror till min) slaktade en leksaksråtta och delade upp den i några fina skinnbitar. Satt och tuggade på den och helt plötsligt så sväljer katta läderbiten! :eek:

Äntligen tyckte väl han... efter 1 vecka hård kamp så gav den äntligen med sej :rofl:

kan konstantera att Torsten mår prima liv trots detta :)

Jag har också en katt som är helt galen i chips!!!!
Råkar man ställa ner påsen på golvet, sträcker han ner sin långa "arm" i påsen och fickar upp ett chips på ena klon, som han förnöjt äter upp :d

Äntligen tyckte väl han... efter 1 vecka hård kamp så gav den äntligen med sej

:rofl: :rofl: :rofl:

Tänk vad han hade kämpat...och hur illa resultatet smakade :p

Chips är en stor favorit hos mina katter. Annars gillar de massor av saker, vill smaka allt. Popcorn, ostbågar, öl och marinerad vitlök är också riktigt gott. Nu ikväll lyckades den ena katten och en kompis hund smaka på mitt rödvin när jag hade middag... Vet inte om det var så himla bra! :o :cool:

Chips och ostbågar är väl inte så konstigt, det är ju salt och salt brukar katter tycka om.
Mina föräldrars katt stoppade glatt i sig en halv pepperoni för ett tag sen. Hon äter champinjoner, sparris, oliver, bearnaisesås, potatis, ris osv. Dock inte färsk strömming och inte fiskbullar.

haha jo han kämpade! och biten var nog 3x2 cm om inte större :crazy:

Ja såna där cheez balls, med tacosmak.. DOM är goda :d

och den ena gillar grönsallad.. OCH alla mina gröna växter och blommor ;) Även sidenblommorna ...... det är tuggade blad varje dag på dom.

eg äter dom det mesta.. om det serveras vid matbordet :D

men inte gärna blötkattmat.. Förresten!!! Kanske skulle prova att ge dom på en vanlig tallrik på matbordet!! :idea:

Min katt är jättetråkig. Jag hat försökt med ostbågar, chips, popcorn, ost, kattgodis osv. Men hon ratar det mesta. Så jag hade inget att tillföra denna tråd...trodde jag.
Men så kom jag på. Hon har vid ett tillfälle slickat i sig stark kebabsås med god aptit. Knaskatt.

:smirk: kom på.. de gillar grädde.. men BARA när den ligger överst på en Irish Coffee... :rofl:

naturell grädde är inte alls uppskattad

Frågan är vad de inte stoppar i sig :crazy:
Strumpludd är tydligen en delikatess, likaså nät från julskinka osv...

Just det... glittret på julgranen var smaskens också.... :d

Ända tills matte kom på dem och hängde allt julgranspynt i toppen av granen :smirk:

corona skrev:
Just det... glittret på julgranen var smaskens också.... :d

Ända tills matte kom på dem och hängde allt julgranspynt i toppen av granen :smirk:

...och du menar att det stoppar en katt? Det stoppar inte min i alla fall:

DSCN6581.sized.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
441
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
415
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
32
· Visningar
1 394
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
489
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka