Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Ishtar

Trådstartare
Hej!

Hade ni några konstiga/ovanliga "symptom" (låter som om graviditet vore en sjukdom) tidigt i er graviditet? Jag försöker bli med barn och tycker mig hela tiden märka småsaker här och där, förmodligen helt normala saker - men det blir ju ändå så. Man tänker ju på det jämt! Nu då? Är jag gravid idag? :p

Edit, nu pratar jag alltså inte om några av tecknen man kan läsa om i faktaböcker som mensvärk, metallsmak i munnen, illamående osv.
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Jag hade detklassiska båda gångena, illamående. Och det är en så speciell och konstig känsla att det inte går att blanda ihop med något annat :)
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

När man längtar efter barn hittar man 1000 symptom på att vara gravid, utan att vara det... *egen erfarenhet*
När man är gravid så kan man vara precis som vanligt... och vill man inte vara gravid, eller vill inte inse att man är det, så kan man helt "missa" att man är gravid... (bekantas erfarenhet)
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Man kan även skjuta bort det, och då ser alla andra det utom en själv :angel: Hände mig med första barnet.
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

När jag tänker efter så var vi på resa till sthlm helgen innan jag fick reda på att jag var gravid, måste ha varit en riktig ragata.
Var sur & arg & sambon sa att han inte tänker ta med mej på fler resor om jag skulle bete mej på det viset:D:angel:
På tågresan hem började jag må illa & dagen efter det testade jag positivt.
Det där jäkla illamåendet höll i sig mer än 5 månader:devil:
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Hade ingen symptom alls när jag väl blev gravid, jag bara kände det på mig.

Sen svimmade jag i v.7 är väl de närmaste gravidsymptom jag haft.
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Alltså det kanske låter konstigt men jag visste när det tagit sig, direkt. Det var bara för att bevisa för sig själv man var och köpte den där stickan.
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

För mig var det som PMS så jag märkte ingen skillnad.

Eller i efterhand så förstår jag... Jag fick t.ex. jätestora bröst som stod rakt ut. En dag glömde jag t.o.m. att säta på mig BH något som inte hänt på 14 år eftersom att jag drar D-kupa. Trots det reagerade jag inte :)

Sen blev jag supertrött. Jag somnade direkt jag satt mig i en bil, men jag trodde bara att jag var lite trött.

Jag reagerade heller inte över att jag började kissa oftare.

Men jag hade inga övriga saker som kändes i kroppen.
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Vi höll på att flytta in i huset och livet var uppochned när jag blev gravid. Så jag kom på först i tredje månaden att så kunde vara fallet... :D

Jag hade haft hormonspiral innan, så jag hade bara en typ mellanblödning två veckor efter uttag och sen inget mer. Trodde det skulle ta ett tag för kroppen att komma igång igen... men kroppen hade hittat på andra idéer.

Det jag minns i efterhand var att jag var så förlamande trött. Satt på en pall och såg sambon tapetsera. Och ont i brösten, ingen behå var tillräckligt skön. Och mådde illa om jag inte åt nåt minst en gång i timmen - en mandarin räckte, men sen tog det knappa timmen så mådde jag illa igen.

Till slut la jag ihop ett och ett och ett och ett och insåg vad det blev. Så graviditetstestet var bara en bekräftelse på vad jag redan visste.
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Jag visste direkt, typ två dagar efter befruktning... Fastän vi inte haft sex på äl. Mina nipples stod rakt ut som spjut och det burrrade lite i livmodern. Under de två veckorna jag var tvungen att vänta för att göra test så fortsatte samma symptom, så jag var typ säker, fast ändå blev jag såååå glad när jag såg det där lilla strecket på stickan! Sen blev jag också otroligt trött men det var inte förrän efter ett par veckor. Och det känns helt fel, jag menar barnet är typ pyttelitet och man är inte sjuk eller nånting, ändå kan man knappt hålla sej vaken. Illamående kom också senare. Just bröstvårtorna och burret i livmodern var de tidigaste tecknen.
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Tack till alla som svarat!

Jag åt mitt sista p-piller 25 nov och väntar med spänning men det händer inte så mycket, jag började blöda ca 3 dgr före det pga glömda piller.

För ett par veckor sedan kändes det som om blåsan var sprängfylld utan att jag kände mig kissnödig, hade nykissat också.

Förra veckan fick jag blåmärken och utslag över hela benen och det kliade. Hade ett par jeans som jag hade köpt ca 2 månader innan, använt sporadiskt men aldrig tvättat. Jag som aldrig i hela mitt liv haft en allergisk reaktion mot något blev lite konfunderad... är det här nåt tecken kanske? Jag såg inte klok ut, en blå/brun rand på in- och utstidan längs hela benen + lite blåmärken här o där.

Letar helatiden efter tecken, tycker mig känna lite mensvärk, sen händer det inget på en vecka, sen kan liiite mensvärk igen. Eller inbillning :D. Gud vad fantig man är!
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Tecknen för mig var trötthet, konstant hunger, illamående efter ca 4 veckor, ett enormt sug på olika saker - dock ändrades suget från det ena till det andra på 2 minuter. Konstiga matkombinationer och framför allt, vatten med citronskivor i som jag absolut skulle dricka med sugrör - många glas varje dag!

Lycka till!
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

allra första tecknet (nån vecka efter jag blivit gravid) var att det värkte lite i livmodern/äggstockstrakten, alltså ett par cm ovanför ljumskarna. Illamåendet kom senare, i v 6 eller nåt sånt.
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Har försökt mer eller mindre i åtta månader. I början tyckte jag mig känna alla möjliga saker, men mycket var nog inbillning eller att p-pillrena gick ur kroppen. Nu orkar jag inte ens känna efter längre...
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Jag hade inga "konstiga" tecken. Jag kände av i brösten (ömma) som första tecken. Därefter (men då hade jag redan plus på stickan) kom tröttheten, en enorm trötthet utan motstycke och att jag fick kissa oftare. Lite smått illamående ibland de första månaderna.
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

kl

Jag hade inte heller nagra konstiga tecken. Brosten okade i storlek ratt omgaende, det var val det enda, men de blev aldrig omma.
Behovde ata hela tiden och var bara sugen pa ost och yoghurt, det varade tills jag var 12-13v men det borjade inte forran minst en vecka efter att jag fatt plus pa stickan (testade iofs positivt VALDIGT tidigt). Trott var jag men det fattade jag inte forran det gick over :o
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Jag drack nästan ett paket mjölk om dagen och totalt frossade i frukt de första månaderna.
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Jag steg upp en natt för att gå på toa, och var så konstigt vimmelkantig att jag måste luta mig mot väggen för att inte ramla omkull! Stapplade till sängs igen och tänkte, att jag var väl bara inte ordentligt vaken. Men på morgonen var jag likadan, var yr "åt ena hållet" så jag liksom ville luta åt sidan! Jätteotäckt, trodde faktiskt jag fått en hjärnblödning!!! Men så tänkte jag, att TÄNK om...och så gjorde jag ett graviditetstest och HIMMEL jag var gravid!!! Bara ett svagt streck, men ändå!! Helt otroligt, för jag var 42 år och hade haft ett missfall, trodde det var för sent för mig, men gjorde ett försök till - och så hade det "tagit", direkt!! Det var en lycka som inte går att beskriva! Och jag utgår ifrån att det var därför jag var så vinglig (det gick över samma afton)...?!
 
Sv: Konstiga tecken vid er graviditet, tidigt?

Oj, :o det lät lite onödigt negativt av mig. Jag menade nog inte att vara såå uppgiven. Men jag menar att nu efter några månaders kännande och läsande på forum så försöker jag att inte känna efter för mycket. Man tröttnar verkligen på att gå och vänta. Försöker leva utan det istället och låta det komma när det kommer. Önskar mest av allt att jag kunde gå ner i vikt nu!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite konstiga symptom som jag undrar om ngn har samma eller har en ide om vad det kan vara. Jag ska lämna blodprov pa torsdag...
Svar
5
· Visningar
968
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 809
Senast: ako
·
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 819
Senast: Sar
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 789
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp