Konstiga raser??

M

marielen

Jag vet inte om jag missat någon redan befintlig tråd i ämnet, men jag har en fråga till er "Schäfer-människor" (Ber om ursäkt för eventuellt felval av uttryck);

Vad är en Bergsschäfer?
Är det en befintlig ras?
Eller är det bara en påhittad ras för att det ska låta bättre när man korsat hejvilt??

Jag har försökt söks information men inte hittat något bra...

Sv: Konstiga raser??

Det är en blandning mellan Schäfer och Kaukasisk Ovtjarka. En påhittad ras, som Labradoodle (t.ex.).

Sv: Konstiga raser??

Okej!!
Jag frågar vidare i ämnet raser:

Jag vill börja med att förklara att jag är uppvuxen med hundar, och inte på något sätt nybörjare eller pantad...
MEN!!

Jag har bestämt för mej att jag hörde för ett par år sedan att Schabrador skulle klassas som egen ras??

Hur blev det med det??

Och varför blev inte Jack Russeln godkänd som ras förräns 2000??

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 146
Senast: valpköpare
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 062
Senast: NOC14
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 094
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 555
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka